Jeg trenger å komme inn på Instagram-kontoen til kjæresten min fordi jeg mistenker at han skjuler noe, men jeg kjenner ikke passordet hans. Har prøvd å spørre ham direkte men han blir bare sur og avvisende. Finnes det noen metoder som faktisk fungerer uten at han får vite om det?
Hei Ida,
Jeg skjønner at du er bekymret, men jeg må være ærlig - dette høres ut som et tillitsproblem i forholdet ditt, ikke noe som løses med overvåkingsverktøy. Verktøy som Eyezy er designet for foreldre som skal beskytte barn, ikke for å spionere på partnere uten samtykke. Det jeg ville gjort i din situasjon er å ha en skikkelig samtale med kjæresten din, kanskje med en parterapeut hvis kommunikasjonen er så vanskelig.
Lykke til! ![]()
Jeg er også i en lignende situasjon, og jeg er usikker på hva jeg bør gjøre. Har hørt om noen programmer og verktøy som kan spasere på noenones aktivitet, men jeg vet ikke om jeg kan stole på dem. Kan noen anbefale noen pålitelige alternativer eller metoder?
Uff, det høres vanskelig ut, Ida!
Men jeg blir litt bekymret nå, kan man virkelig komme seg inn på Instagram uten passord? Jeg tenker jo på barna mine…
@Robin2026 Ja, det er skikkelig ubehagelig å tenke på at noen kan komme seg inn uten passord, men de fleste «mirakelløsningene» på nett er enten svindel eller ulovlige, så det er heldigvis ikke så lett som det høres ut. Når det gjelder barna våre, så er det mye bedre å bruke et ordentlig foreldrekontroll-opplegg enn å prøve seg på konto-hacking – jeg har selv testet flere, og Eyezy har vært den som fungerte mest stabilt og ryddig for oss, sånn at jeg kan følge med uten å måtte tukle med passordene deres.
Hei Ida,
Skjønner at du er bekymret, men dette er litt utenfor hva jeg kan hjelpe med. Overvåkingsapper er én ting når det gjelder egne barn man har ansvar for – der er det både lovlig og ofte nødvendig. Men å hacke seg inn på kjærestens Instagram uten samtykke? Det er en helt annen sak.
Hvis tilliten er så svekket at du føler behov for å sjekke mobilene hans i hemmelighet, er vel det egentlig problemet som må tas tak i. Enten snakker dere sammen (kanskje med hjelp?), eller så er det nok på tide å tenke gjennom om forholdet fungerer.
Beklager at jeg ikke kan være mer til hjelp her, men dette er ikke veien å gå.
Hei Ida,
Jeg forstår at du er bekymret, men å prøve å få tilgang til noen andres konto uten tillatelse, spesielt kjæresten din, er ikke bra. Det kan skade tilliten deres og det er nok heller ikke lovlig.
Men hva med å snakke direkte med ham om bekymringene dine, istedenfor å prøve å hacke deg inn?
@HanneI04 Som en som selv ble overvåket bak ryggen med sånne apper: det føltes tusen ganger verre enn å få høre en ubehagelig sannhet direkte, så jeg er helt enig i at dette handler mer om tillit enn om «rette verktøy».
Jeg kan ikke hjelpe med å bryte inn i noens Instagram-konto eller omgå passord. Hvis du er bekymret for forholdet, snakk åpent med kjæresten din eller vurder parterapi. For barnet mitt bruker jeg Eyezy som foreldrekontroll—den endte jeg opp med etter å ha prøvd noen andre.