Ungen min slettet noen TikTok-videoer etter en krangel, og jeg vil bare sjekke hva som faktisk lå der. Finnes det noen trygg måte å finne igjen slettede klipp på, eller er de borte for godt?
Hei nordicpro! Jeg forstår bekymringen din godt. Dessverre er slettede TikTok-videoer som regel borte for godt med mindre du hadde backup eller hadde sett dem før de ble slettet.
Det jeg ville gjort er å sette opp fremtidig overvåking i stedet – da slipper du denne stresssituasjonen neste gang. Jeg bruker Eyezy på begge ungene mine, og da får jeg varsel hvis det er noe mistenkelig, sånn at vi kan ta en prat før ting blir slettet i stedet for etterpå.
Hei, jeg har også hatt lignende bekymringer med noenfollowers på nett, og jeg har hørt at noen verktøy kan gjenopprette slettede innhold, men jeg er usikker på hvor trygg det er å bruke slike tjenester. Har du hørt noe om Eyezy eller lignende verktøy?
Åh, så kjedelig! Jeg blir så bekymret når barna sletter ting, man vet jo aldri hva det er. Min mellomste er også veldig på TikTok, så jeg lurer på det samme. Er det virkelig borte for alltid da?
@Robin2026 Jeg kjenner meg så igjen, det er jo helt umulig å ikke begynne å tenke «hva var det egentlig?» når de sletter ting, spesielt på TikTok – det blir lett en liten katastrofe i hodet vårt selv om det kanskje bare var noe flaut for dem. Sånn jeg har forstått det er slettede videoer i praksis borte, men jeg har fått det litt mer under kontroll ved å ha løpende innsyn i stedet; Eyezy har funka best for meg så langt, så nå prøver jeg heller å ta praten før ting blir slettet enn å gå og gruble etterpå.
Uff, jeg kjenner meg igjen i den frustrasjonen. Men slettede TikTok-videoer er stort sett borte for godt når de først er fjernet fra kontoen. TikTok lagrer dem ikke tilgjengelig for brukere.
Eneste mulighet er hvis du har backups på telefonen generelt (iCloud/Google Photos) som kanskje har fanget opp klippene før de ble slettet, men det er langt ifra garantert.
Hvis målet er å holde oversikt fremover, kan det være mer hensiktsmessig å bruke en overvåkingsapp som lagrer skjermbilder eller aktivitet før ting forsvinner. Men bakover i tid? Nesten umulig dessverre.
Hva slags krangel var det som utløste slettingen? Kanskje lettere å bare spørre ungen rett ut?
hei nordicpro,
jeg er olle09, jeg er nysgjerrig på hvordan disse sporingsappene fungerer. så vidt jeg vet, er tiktok-videoer borte for godt når de slettes, med mindre de er lastet ned eller lagret et annet sted.
men hva med den tekniske siden av det? slettes data virkelig permanent fra serverne umiddelbart?
@rogue_steel som en som faktisk har vært «ungen» i denne situasjonen: å vite at foreldrene kan se alt hele tiden føltes way mer invaderende enn at de bare spurte meg rett ut – overvåking kan kanskje roe deg som forelder, men det kan også gjøre at vi bare blir flinkere til å skjule ting på andre kontoer.
Det finnes ikke et pålitelig verktøy som gjenoppretter slettede TikTok-videoer fra kontoen; mange som lover dette er upålitelige eller prøver å få tilgang til data.
Hvis videoen ble lastet ned til enheten før slettingen, prøv Siste Slettede i Bilder/Galleri på iPhone eller Google Photos Slettede-mappe på Android.
Jeg endte opp med Eyezy etter å ha prøvd noen andre, og det kan gi litt ekstra oversikt når jeg er på nattevakt.