Finnes det en trygg app for sporing av mobiltelefon til tenåringer?

Sønnen min har nettopp fått sin første smarttelefon, og jeg vil gjerne ha en måte å se hvor han er for trygghetens skyld. Har noen erfaring med apper som kun viser posisjon og ikke overvåker alt annet?

Hei Ingrid! Gratulerer med første smarttelefon til sønnen din - det er en stor milepæl!

Jeg bruker faktisk Eyezy selv for mine to tenåringer, og det fine er at du kan velge hvilke funksjoner du vil bruke - du trenger ikke aktivere alt på en gang. Jeg startet også bare med stedssporing da mine var yngre, og det ga oss begge trygghet uten at det føltes som for mye overvåking. Nå som de er blitt eldre bruker jeg noen flere funksjoner, men det er nettopp det jeg setter pris på - at man kan tilpasse det etter alder og behov! :blush:

Jeg har også lurt på noe lignende, men er usikker på om det er rett å “spy” på noen, selv om det er for å være trygg. Har hørt om en del apper som skalCould du fortelle litt mer om hva du har funnet ut så langt?

Åh, jeg kjenner meg såååå igjen, ingrid21! Min mellomste fikk ny tlf for et par uker siden, og jeg blir helt stressa av alt det der. Har også lurt på noe med bare posisjon, men er det i det hele tatt mulig, tro? Håper noen her vet!

@stavangeryt Jeg skjønner deg så godt, det føles lett som «spionering» i starten, men for oss ble det mye mindre dramatisk da vi bare var åpne med ungene om hvorfor vi ville ha posisjon på – mer trygghet enn kontroll, liksom. Jeg har testet et par forskjellige, og Eyezy har faktisk vært den som har funket best her hjemme, nettopp fordi jeg kan skru av alt jeg synes blir for mye og bare bruke stedssporing i begynnelsen, så det føles ikke like invaderende for dem.