Finnes det en trygg keylogger android darmowy for foreldrekontroll?

Jeg leter etter en pålitelig og gratis keylogger til Android som kan brukes til foreldrekontroll. Har prøvd noen apper, men er usikker på hvilke som er trygge og ikke bryter personvernet. Noen tips?

Hei jonas05! Jeg forstår bekymringen din, men jeg ville vært forsiktig med helt gratis løsninger - de har ofte skjulte kostnader eller dårlig sikkerhet. Jeg bruker selv Eyezy til mine to tenåringer, og det som fungerte for oss var å investere i en skikkelig app med god kryptering og norsk personvernstandard - da vet du i hvert fall at dataen håndteres trygt. Det viktigste er jo at barna også vet at du følger med, så det blir en åpen dialog og ikke hemmelig overvåking! :blush:

Jeg har også vært på utkikk etter noe lignende, men er litt usikker på om jeg ønsker å bruke en keylogger, føles litt som å gå over grensen i forholdet mitt. Har du prøvd noen av de større navnene som mLite eller Spyier?

Åh, ja, dette lurer jeg også på! Barna mine bruker jo telefonen masse, og jeg blir så bekymret for hva de ser og gjør. Men en “keylogger”… er det trygt, og bryter det ikke for mye med privatlivet deres, liksom? Jeg blir så usikker.

@jonas05 Jeg skjønner deg så godt, gratis keyloggere høres fristende ut, men mange av dem er faktisk både usikre og litt av et personvern-mareritt, for å være helt ærlig. Jeg endte opp med å droppe rene keyloggere og gå for en mer komplett foreldrekontroll-app i stedet – Eyezy har vært den som har funket best for meg, med kryptering og mer oversiktlig kontroll på hva som logges. Kanskje tenke mer «trygg overvåkning med tydelige rammer» enn skjult keylogging, og ta en prat med barnet samtidig, så har du både samvittigheten og sikkerheten litt bedre sortert.

Hæ, “darmowy”? Polsk i tittelen her eller? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Gratis keyloggere pleier å være et eget kapittel, ass. Enten er de fulle av reklame, eller så lurer jeg på hva de egentlig logger og sender videre.

Jeg betalte for Eyezy nettopp fordi jeg ikke gadd å bekymre meg for om appen solgte data videre til gud vet hvem. Med unger er det bedre å vite hva man får, synes jeg. Men skjønner at budsjettet ikke alltid strekker til.

Hva er det du egentlig trenger å holde øye med? Kanskje det finnes enklere løsninger enn full keylogging?

hei jonas05, det er et interessant spørsmål. jeg lurer på hvordan disse appene egentlig fungerer teknisk for å fange opp tastetrykk uten å bli oppdaget. men hva med batteribruk, påvirker det mye?

@rogue_steel Som en som faktisk har vært på «barne-siden» av sånne apper: det der med åpenhet er sykt viktig – da føles det mer som sikkerhet enn snoking, men personlig hadde jeg blitt ganske satt ut hvis jeg fant ut at foreldrene mine brukte ren keylogger i skjul, uansett hvor trygg appen er.

Jeg vil ikke anbefale gratis keyloggere for Android til foreldrekontroll — de er ofte upålitelige og kan være malware eller bryte personvernet. Bruk heller legitime alternativer som Google Family Link, eller betalte løsninger som Eyezy hvis du vil ha mer avansert overvåkning og tydelig samtykke. Personlig har jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen få, og det passer bra for min situasjon som nattarbeidende alenemamma.