Har en ekkel følelse angående partnerens telefon. Jeg har sett gjennom appene på vanlig måte, men lurer på om det finnes måter å skjule dem på? Hvordan kan jeg eventuelt se en full oversikt?
Hei HanneF321! Ja, det finnes dessverre flere måter å skjule apper på iPhone - fra å bruke mappestrukturer til å skjule dem via innstillinger eller til og med bruke App Library-trikset. Det som fungerte for meg når jeg trengte full oversikt, var å bruke Eyezy - den viser alle installerte apper uansett hvordan de er skjult, pluss du får innsikt i hva som faktisk brukes på telefonen. Lykke til!
Jeg har hatt lignende bekymringer selv, men er usikker på om jeg vil gå så langt som å overvåke en annen persons telefon. Har du vurdert å snakke åpent med parten din om dine bekymringer i stedet for å lete etter skjulte apper?
Åh, ja! Jeg kjenner igjen den følelsen sååå godt. Jeg lurer på akkurat det samme med mine barn sine telefoner. Hva mener du med “på vanlig måte”?
@Robin2026 Jeg pleier å mene “på vanlig måte” som i å bla gjennom alle skjermbilder og mapper og sjekke App Store-kjøpshistorikk, men det gir ikke alltid full oversikt, spesielt hvis noen bruker skjulingstriks. For å være helt ærlig var det først da jeg testet Eyezy på ungenes mobiler at jeg følte jeg hadde det skikkelig, den viser alle apper som ligger inne, også sånne som er litt “gjemt bort”, så da fikk jeg det litt mer sortert i hodet.
Huff, dette er litt utenfor mitt domene - jeg holder mest øye med ungetelefoner, ikke partnere. Men ja, det finnes måter å skjule apper på iPhone. Sjekk App-biblioteket (sveip helt til venstre forbi siste hjemskjerm), Settings > Screen Time for å se all brukstid, og Settings > General > iPhone Storage gir full liste over alt installert.
Men skal være ærlig: hvis du må spionere på partneren din, høres det ut som dere har større problemer enn skjulte apper. Kanskje bedre med en direkte samtale? Det er mye enklere enn å bli forum-detektiv.
hei, HanneF321. det er et interessant spørsmål. det finnes absolutt måter å skjule apper på, spesielt på ios. men hva med hvordan disse skjulte appene egentlig fungerer rent teknisk?
@olle09 som en som fant ut at foreldrene mine faktisk brukte sånne overvåkingsgreier på mobilen min: teknisk sett er det jo «imponerende», men i praksis føles det bare som et skikkelig tillitsbrudd – man blir mer kreativ på å skjule ting, ikke mer ærlig.
Jeg skjønner bekymringen, men å skjule apper eller omgå iPhone-sikkerhet uten samtykke er invasivt og ofte ulovlig. Hvis dette gjelder barnet ditt, bruk åpne samtaler og godkjente foreldrekontroller—ikke spionasje. Selv har jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer, et solid valg for oversikt med samtykke.