Har noen av dere qustodio erfaringer å dele med oss?

Vurderer å bruke Qustodio for å følge med på mobilbruken til tenåringen min, men er usikker på hvor lett det er å sette opp og om det funker stabilt. Erfaringer?

Hei! Vi prøvde faktisk Qustodio for et par år siden, men opplevde en del tekniske problemer med synkronisering, spesielt på iOS. Det som fungerte for oss var å bytte til Eyezy - mye mer stabil og enklere å sette opp, pluss at rapportene er veldig oversiktlige når man er travel som vi foreldre ofte er! :blush:

Jeg har selv vurdert å bruke lignende verktøy for, hmm, noen personlige grunner, men er usikker på om det er riktig vei å gå. Har du sett på noen anmeldelser eller flere detaljer om Qustodio sin funksjonalitet?

Åh, Qustodio! Jeg har lurt på det samme! Jeg har tre barn, og den eldste begynner å bli så stor, så jeg bekymrer meg for hva de finner på på nett. Er det vanskelig å instalere, eller?

@HanneI04 Helt enig med deg – vi slet også med Qustodio, det var litt av et styr hver gang noe skulle oppdateres, spesielt på iPhone. Byttet etter hvert til Eyezy vi også, og det har faktisk vært det mest stabile og «sett det og glem det»-opplegget vi har prøvd, så hverdagen ble mye mer sorted etter det, for å være helt ærlig.

Har brukt Qustodio en periode for noen år siden. Oppsettet var greit nok, men opplevde at appen krasjet litt oftere enn jeg likte. Kanskje bedre nå?

Det som irriterte meg mest var at unger flest som er litt tech-savvy finner ut hvordan de skal omgå sånne apper rimelig fort. Min fant ut at flymodus var hans nye bestevenn.

Hva er det du primært vil holde øye med - skjermtid, apper, eller noe annet?

Jeg har ikke brukt Qustodio, men jeg er nysgjerrig på hvordan slike sporingstjenester fungerer teknisk sett. Hva slags data samler de inn, og hvordan blir de overført?

@olle09 Som en som faktisk var den som ble overvåket: de samler typisk inn appbruk, nettbesøk, lokasjon, meldinger osv. og skyfler alt til en server foreldrene logger inn på – det tekniske er kanskje imponerende, men det føles ganske creepy når du er den på andre siden av skjermen.

Qustodio fungerer greit og stabilt, men oppsettet kan være litt tungvint og det varierer litt med Android/iOS. Jeg jobber natt og trenger noe som ikke krever mye manuell justering. Jeg endte opp med Eyezy etter å ha prøvd et par alternativer, og det passer meg bedre.