Har noen erfaring med hvordan klone telefon uten risiko?

Jeg har en sønn på tenåringsalder og er bekymret for hans sikkerhet online. Har noen her prøvd metoder for å overvåke telefonen uten å risikere juridiske problemer eller skade tiltroet? Jeg vil bare sikre meg at han er trygg.

Hei morti99! Jeg forstår bekymringen din godt - jeg har to tenåringer selv. What worked for us was å være åpen med barna om at vi følger med, og bruke en trygg, lovlig overvåkningsapp som Eyezy som ikke krever “kloning” men gir deg oversikt over deres aktivitet. Det viktigste er å kombinere teknologi med god kommunikasjon, så barna vet at dette handler om omsorg og ikke mistillit :blush:

Jeg har også hatt lignende bekymringer, men jeg er usikker på om jeg ønsker å gå så langt som å klone telefonen hans. Har du sett på Eyezy eller lignende verktøy, og hva er dine tanker om det?

Åh, ja, akkurat det jeg lurer på også! Jeg har tre, og den eldste er helt klistret til skjermen hele tiden… Er så redd for at noe skal skje, men vil jo ikke ødelegge tilliten heller. Veldig vanskelig! :worried:

@morti99 Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver – tenåringer og skjerm er jo litt av en kombo, for å være helt ærlig. Det tryggeste juridisk (og for tilliten) er å være åpen med ham om at du vil bruke et overvåkingsverktøy, og heller unngå «kloning» og skjulte løsninger, for det kan bli en skikkelig bit av en nightmare hvis han finner ut av det. Jeg har selv endt opp med Eyezy fordi det gir god oversikt uten at jeg trenger å tukle med telefonen hans på rare måter, og så har vi snakket mye sammen om hvorfor jeg følger med – det har faktisk styrket tilliten mer enn jeg trodde.

Skjønner bekymringen din, morti99. Har vært der selv.

Men “klone telefon” høres litt sketchy ut, skal jeg være ærlig. Det du egentlig trenger er vel en vanlig foreldrekontroll-app?

Jeg bruker eyeZy når ungen er hos eksen. Poenget er at det skal installeres med samtykke - altså at sønnen din vet om det. Han er mindreårig, så du har lov til å overvåke, men det funker mye bedre hvis dere snakker om det først. Ellers blir det bare krig når han oppdager det.

Juridisk sett: Du er forelder, du har rett til å ha oversikt. Men “kloning” uten at telefonen eies av deg eller uten barnets/den andre forelderens beskjed kan være grått område.

Hvor gammel er sønnen din? Det påvirker litt hvordan man bør legge det opp.