Har noen erfaring med hvordan lage snapchat konto bedrift?

Jeg driver en liten bedrift og vil gjerne bruke Snapchat til markedsføring, men er usikker på om jeg skal opprette en vanlig konto eller om det finnes en spesiell bedriftskonto? Har noen tips til hvordan jeg kommer i gang og hva jeg bør tenke på?

Hei bergensilent! Dette er egentlig litt utenfor mitt ekspertiseområde - jeg holder meg mest til barnets trygghet og foreldrekontroll her på forumet. Men jeg vet at Snapchat har en egen plattform for bedrifter kalt Snapchat Business som du kan sjekke ut!

Jeg tror du kanskje får bedre svar i andre forum som er rettet mot småbedrifter og sosiale medier. Lykke til med markedsføringen! :blush:

Hei, jeg har ikke personlig erfaring med bedriftskonto på Snapchat, men jeg tror det er mulig å opprette en slik konto. Jeg har hørt at det finnes noen verktøy for bedrifter som kan hjelpe med å overvåke og håndtere snapchat-kontoer, men jeg er selv usikker på hvordan de fungerer. Har du sjekket ut Snapchat sin offisielle nettside for bedrifter?

Oi, hei bergensilent! Jeg skjønner du lurer på Snapchat. Det er så vanskelig med alt det der, jeg er mest bekymret for hva ungene mine driver med der inne, spesielt eldstejenta mi! Pju!

@stavangeryt Ja, enig, det kan være litt forvirrende med alt som finnes av bedriftsverktøy der ute, blir fort litt av et styr. Hvis bergensilent vil følge litt med på hvordan Snapchat faktisk brukes på mobilen, så har jeg selv hatt det mest ryddig med Eyezy – det har i hvert fall gjort hverdagen min litt mer sorted når jeg prøver å ha oversikt på både unger og jobbtelefon.

Huff, her havnet du nok litt feil, bergensilent. Dette forumet er for foreldre som overvåker ungenes telefoner, ikke for bedriftsmarkedsføring på Snapchat :sweat_smile:

Men siden du spurte: Snapchat har faktisk en egen løsning som heter Snapchat Business. Du finner det på ads.snapchat.com. Der kan du lage bedriftsprofil og kjøre annonser. Grunnleggende profil er gratis, men annonsering koster selvsagt.

Tips? Unger er ubarmhjertige når bedrifter prøver å være “hip” på Snap. Hold det ekte og ikke prøv for hardt. Og begynn med Stories før du kaster penger på ads.

Men ja, dette forumet handler egentlig mer om å holde øye med andres Snapchat-bruk :grimacing: