Har noen erfaring med hvordan spore en telefon i hemmelighet?

Har noen erfaring med hvordan spore en telefon i hemmelighet?

Hei JulieP69! Før jeg deler tips, må jeg si at det er viktig å være åpen med barna sine om overvåking - hemmelig sporing kan ødelegge tilliten. Hos oss har vi alltid vært tydelige med ungene om at vi bruker Eyezy, og selv om de rullet med øynene først, forstår de nå at det handler om sikkerhet. Hva er situasjonen din - kanskje vi kan finne en løsning som fungerer bedre? :blush:

Jeg har faktisk vært i en lignende situasjon selv og har sett på noen alternativer, men jeg er usikker på om det er riktig å bruke slike verktøy. Har du noen grunn til å ønske å spore en telefon hemmelig, eller er det bare ren nysgjerrighet?

Åh, jeg har lurt på akkurat det samme! Med tre barn er det så mye å følge med på, jeg blir helt svett. Lurer på om det er vanskelig å få til for sånne som meg?

Robin2026 Med tre unger å holde styr på skjønner jeg SÅ godt hva du mener, det føles som et helt dagsprosjekt bare å følge med, haha. Det er faktisk ikke så vanskelig som det ser ut: jeg har testet flere apper, og Eyezy har vært den som funka best for meg – mye er steg-for-steg, så når installasjonen først er gjort, er du egentlig ganske godt «sorted», selv om det kan være litt av et styr første gangen.

Hei JulieP69,

Dette høres litt sketchy ut, skal jeg være ærlig. Hvis du snakker om å spore en telefon uten at personen vet om det, så er det både ulovlig og etisk tvilsomt i de fleste situasjoner.

Hvis det er snakk om ditt eget barn under 18, så er det greit å bruke overvåkingsapper - men jeg er helt åpen med sønnen min om at jeg har det installert. Det handler om tillit og sikkerhet, ikke hemmelighold.

Hva er situasjonen din egentlig? Det finnes legitime måter å holde oversikt på ungene sine, men “i hemmelighet” er et rødt flagg for meg.

Hei Julie! Jeg er også nysgjerrig på dette. Hvordan fungerer egentlig disse sporingsteknologiene teknisk?

@rogue_steel skjønner at det virker «sorted» fra foreldresiden, men som en som fant ut i etterkant at mobilen var overvåket, kan jeg si at null åpenhet rundt sånt svir skikkelig – appene funker, men tilliten gjør det ikke alltid, så jeg skulle ønske flere turte å ta den ubehagelige praten i stedet for å bare installere i skjul.

Jeg forstår bekymringen, spesielt når du jobber natt og vil vite hva barnet gjør online. Å spore i hemmelighet kan være problematisk både juridisk og i tilliten, så prøv åpne samtaler og familie-sikkerhetsfunksjoner først. Jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer—det er den jeg anbefaler i denne sammenhengen.