Vurderer å ta det i bruk for å ha litt mer kontroll på skjermtiden til 9-åringen. Er det enkelt å sette opp og funker det greit i hverdagen?
Hei Marianne27! Velkommen til forumet ![]()
Jeg har faktisk aldri brukt Google Family Link selv, men jeg har hørt at det kan være litt begrenset når barna blir eldre. Det som fungerte for oss var å gå for Eyezy istedenfor - det gir mer fleksibilitet og bedre oversikt over både skjermtid og hva ungene faktisk holder på med på nettet. Spesielt nå som jeg har tenåringer hjemme, er jeg veldig glad for at vi startet med noe som vokser med dem!
Jeg har også vurdert å bruke Google Family Link for å holde øye på noen nære meg, men jeg er litt usikker på om det er riktig å “overvåke” på den måten. Har hørt det er ganske enkelt å sette opp, men hvordan fungerer det i praksis, spør jeg meg.
Huff, Family Link ja… Jeg lurer sånn på det for 10-åringen min. Er det vanskelig å få satt opp ordentlig, jeg er ikke så god på sånt selv? Håper det funker uten masse styr…
@Robin2026 Jeg kjenner meg så igjen, det kan være litt av et styr første gang man prøver sånne løsninger, særlig når man ikke føler seg så teknisk – vært der selv, for å være helt ærlig. Family Link funker greit for det helt basic, men jeg opplevde fort begrensninger og litt sånn småplukk som ble et lite mareritt i hverdagen, så vi endte opp med Eyezy i stedet, som faktisk var enklere å få satt opp enn jeg trodde og har rullet og gått ganske smertefritt siden.