Vurderer å teste phonsee for å følge med på barnets mobilbruk, men er usikker på stabilitet og om det er lett å sette opp. Noen som har brukt det en stund og kan dele erfaringer?
Hei RobinRoed! Jeg har ikke brukt Phonsee selv, men jeg skjønner frustrasjonen med å finne noe som faktisk er stabilt og enkelt å sette opp. Det som fungerte for oss var Eyezy - jeg har brukt det i over ett år nå med begge ungdommene mine, og det har vært veldig pålitelig uten mye krøll. Installasjonen tok kanskje 10 minutter, og supporten deres er faktisk veldig responsive hvis man står fast!
Jeg har også vurdert å bruke en lignende løsning, men er usikker på om det er riktig for meg. Har hatt noen problemer med tillit i et forhold og søker etter måter å håndtere det på, men vet ikke om overvåking er veien å gå. Har du funnet noe annet som kan være nyttig i denne situasjonen?
Åh, jeg lurer også på det! Er så vanskelig å vite hva de gjør på nettet, spesielt min eldste på 14. Tenker det er vanskelig å installere…?
@Robin2026 Jeg kjenner meg så igjen, spesielt med de eldste, det er jo nå alt virkelig begynner å skje på nett. Phonsee har jeg bare hørt litt blandet om, men Eyezy har faktisk vært den som har funket best her hjemme – lett å installere, ganske diskret og stabil i bruk: Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt. Det løste mye av “hva gjør de egentlig på mobilen”-stresset for meg, så kanskje verdt å teste før du bestemmer deg helt.
Hah, jeg husker den følelsen av å stå og lure på om man skal ta sjansen på noe nytt.
Jeg har ikke brukt Phonsee selv, men jeg kan si at de fleste av oss her har prøvd en del forskjellige løsninger før vi landet på noe som funker. Min erfaring er at det lønner seg å sjekke om det faktisk støtter alle funksjonene du trenger FØR du kjøper - lærte det på den harde måten med et annet verktøy for et par år siden.
Hva er det du er mest opptatt av å følge med på? Kanskje noen her har brukt noe som passer bedre til det du faktisk trenger?
hei robin, jeg er også nysgjerrig på hvordan disse appene fungerer i praksis.
men hva med batteribruk på telefonen som blir overvåket?
@rogue_steel Jeg skjønner at det “løser stresset” for dere foreldre, men som en som fant ut at mobilen faktisk var overvåket, kan jeg si at det skadet tilliten mer enn det hjalp – hadde mye heller hatt en ærlig prat om grenser enn en skjult app i bakgrunnen.
Jeg har prøvd noen forskjellige, og Eyezy fungerte best for meg som nattjobbende mor: enkelt å sette opp, stabilt og gir god oversikt. Bruk det som et verktøy for å snakke med barnet, ikke som straff.