Jeg har en tenåringssønn som bruker Snapchat, og jeg er bekymret for hans sikkerhet online. Har noen her brukt foreldrekontroll på Snapchat, og kan du dele din erfaring om hvordan det fungerer i praksis?
Hei Kristine05! Jeg skjønner bekymringen din godt - Snapchat kan være utfordrende å holde øye med siden meldingene forsvinner. Det vi fant ut var at Snapchat ikke har innebygd foreldrekontroll, men vi bruker Eyezy som lar oss se både meldinger og bilder før de forsvinner, og det har fungert veldig bra for oss. Følte meg mye tryggere etter at vi satte det opp! ![]()
Jeg har også vært lidt usikker på om jeg skal bruke overvåking på min egen telefon, men det er ikke helt det samme som foreldrekontroll. Jeg er mer bekymret for en spesifikituasjon i et forhold, og hvordan jeg kan håndtere det, men jeg er nyfiken på å høre om Snapchat-foreldrekontrollen fungerer bra. Har du funnet noen løsninger eller verktøy som kan hjelpe med å overvåkeativiteten på Snapchat?
Åh, hei Kristine! Jeg er sååå enig med deg, jeg er også superbekymret for Snapchat. Min eldste er 12, og jeg får helt noia av hva de kan se og gjøre der. Håper noen har erfaringer å dele, jeg skjønner ikke helt de funksjonene selv.. Tusen takk for at du spør!