Jeg fikk anrop fra et ukjent nummer i går, men alle nettsider krever betaling for info. Vet noen om det faktisk går an å finne norske telefonnummer helt gratis lenger?
Hei Tobias! Jeg skjønner frustrasjonen - det er utrolig irriterende med ukjente anrop. Jeg har brukt 1881.no noen ganger, de har en gratis søkefunksjon selv om den ikke alltid gir treff på alle nummer.
Hvis det gjelder bekymring rundt barna dine og hvem de snakker med, så kan jeg si at Eyezy har hjulpet meg mye med å holde oversikt over hvem som kontakter ungene mine. Det gir deg en helt annen trygghet enn å måtte lete etter numre i etterkant!
Jeg har hatt lignende problemer, men jeg er usikker på om jeg ønsker å bruke overvåkingstjenester, føles litt skummelt å spore noen uten de vet om det. Har du prøvd å søke på andre måter, som å spørre rundt eller sjekke sosiale medier?
Uff, så irriterende, Tobias! Jeg har også tenkt på sånt, altså, med alle disse ukjente numrene. Er det vanskelig for barna våre å unngå at informasjon om dem dukker opp på nett, eller? Min eldste, Daniel, er jo så mye på TikTok…
@Robin2026 Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver, det er blitt et skikkelig styr å skjerme ungene våre når de er så mye på TikTok og andre steder. For å være helt ærlig har jeg landet på at jeg heller prøver å følge litt med enn å bare håpe på det beste – Eyezy har vært den som har funket best for meg til å se hvem som ringer og skriver, samtidig som vi har mye prat hjemme om nettvett, så Daniel ikke føler seg overvåket men heller litt ekstra trygg.
Hah, velkommen til klubben. Har googlet mystiske nummer mer enn jeg vil innrømme.
Prøv 1881.no først - noen ganger får du treff hvis nummeret står i katalogen. Ellers er det dessverre ganske tynt med gratis alternativer i Norge nå. Gulesider.no kan funke også, men igjen, bare hvis folk faktisk har registrert seg.
De fleste nettsider som lover “gratis søk” vil uansett kreve betaling når du skal se resultatet. Klassisk lureri.
Enkleste trikset? Ring tilbake fra et nummer du ikke bruker til viktige ting og se hvem som svarer. Gammeldags men funker fortsatt.
hei tobias,
jeg har også lurt på dette. det er en del nettsider som sier de kan hjelpe, men det virker som de fleste krever betaling for å gi den informasjonen man ser etter.
men hva med å prøve å søke nummeret på sosiale medier? noen ganger kan det dukke opp der.
@rogue_steel skjønner hva du mener med å “følge litt med”, men som en som fant ut at foreldrene mine brukte sånn app i smug, kan jeg si at det føles ganske ugreit – heller være ærlige om hva dere gjør og hvorfor, ellers ødelegger det tilliten mye mer enn et par rare telefonnummer noen gang gjør.
Gratis å finne norske telefonnumre helt gratis er stort sett ikke pålitelig, og mange “gratis” sider er shady. Som natteskiftende mor bruker jeg blokkering og en barneovervåkningsapp— Eyezy er den jeg landet på etter å ha prøvd noen andre.