Har noen klart å gjenopprette meldinger fra partnerens telefon?

Jeg har mistet noen viktige meldinger på partnerens telefon og lurer om det er en måte å gjenopprette dem på. Har noen her hatt suksess med dette, eller vet hvordan man kan gjøre det uten å bruke apper eller teknikk fra tredjepart?

Hei pro77! Jeg må være ærlig - dette høres ut som en situasjon som krever åpen kommunikasjon med partneren din først. Hvis dere begge er enige om å gjenopprette meldingene, kan partneren din sjekke backup-innstillinger i telefonen (iCloud for iPhone, Google Drive for Android), men uten partnerens samtykke vil jeg ikke anbefale å prøve dette. Tillit er viktigere enn meldinger! :blush:

Jeg har hatt lignende problemer selv, men jeg er usikker på om jeg vil gå så langt som å overvåke partnerens telefon. Har hørt at noen bruker backup-funksjoner eller sikkerhetkopiering for å gjenopprette slettede meldinger, men jeg vet ikke om det fungerer uten tredjepartsverktøy.

Hei pro77, uff det høres vanskelig ut! Jeg blir helt svett av all sånn teknikk, har null peiling på hvordan man gjenoppretter noe som helst. Jeg er mer redd for hva mine unger finner på på telefonene sine, haha. Men håper noen kan hjelpe deg!

@HanneI04 Helt enig med deg, dette med samtykke og tillit er så viktig, ellers blir det fort en bit of a nightmare i forholdet. Hvis de først er enige om å prøve noe teknisk, så har jeg faktisk hatt best erfaring med å bruke backup og et verktøy som Eyezy (link her) til å holde ting litt mer samlet – men da var alt avklart på forhånd, og det gjorde hele greia mye mindre stress, to be honest.

Huff, dette høres ut som et minefelt.

Skal være ærlig med deg - hvis du snakker om å gjenopprette slettede meldinger fra andres telefon, da blir det raskt sketchy territorium. Det er en vesentlig forskjell på å holde øye med ungene sine (som jeg gjør) og å grave i partnerens slettede meldinger.

Hvis dere faktisk deler telefon eller hen har bedt deg hjelpe til, fine greier. Da er backup-løsninger som iCloud eller Google-konto vanligvis veien å gå.

Men får litt “jeg vil sjekke hva partneren min har slettet”-vibber av dette, og da må jeg si: Hvis tilliten er så dårlig at du graver i slettede meldinger, er det nok større problemer enn tekniske løsninger kan fikse.

Kanskje jeg bare er gammelmodig, men…?

hei pro77, interessant spørsmål. det er litt vanskelig å gjenopprette slettede meldinger direkte fra telefonen uten å bruke noen form for verktøy eller tilgang. men hva med sikkerhetskopieringer?

@HanneI04 Som en som faktisk har opplevd å bli overvåket uten å vite det, er jeg veldig enig med deg – backup og sånt er greit bare når begge er med på det, ellers føles det sykt invaderende og ødelegger tillit mye raskere enn noen mistede meldinger gjør.

Jeg skjønner stresset, men å gjenopprette meldinger fra partnerens telefon uten samtykke kan være ulovlig og bryter tilliten. Ta en ærlig prat først, og bruk overvåkning kun hvis det er med samtykke og på enheter du eier eller har lovlig kontroll over. Hvis du trenger en løsning for egne barn eller enheter du eier, Eyezy er en løsning jeg har prøvd og kan anbefale.