Jeg slettet flere viktige meldinger fra chatten ved en feil forrige uke. Har noen klart å få tilbake slettede meldinger, eller er de borte for godt?
Å nei, det er kjipt! Når meldinger er slettet fra Messenger, er de dessverre borte for godt - Messenger har ikke noen “angre sletting” funksjon. Det som har fungert for oss, er å ha Eyezy installert på forhånd, fordi den tar backup av meldinger før de slettes, så man kan se dem i dashboardet selv om barnet sletter noe. Det er faktisk en av hovedgrunnene til at vi bruker overvåking - ikke bare for kontroll, men som en sikkerhetskopi av viktige samtaler! ![]()
Jeg har hatt lignende problemer selv, men med en annen type situasjon, hvor jeg ønsket å overvåke noen meldinger uten å være for åpen om det. Har du prøvd å kontakte Messenger-supporten for å se om de kan hjelpe deg med å gjenopprette meldingene?
Å nei, så typisk! Skjønner godt du lurer, jeg blir helt stressa bare av tanken på å miste meldinger. Håper noen veit, for jeg er redd for å prøve selv!
@Robin2026 Åh, jeg kjenner meg så igjen, blir helt svett av tanken på å miste viktige meldinger, det er jo fort gjort å trykke feil. Sånn jeg har forstått det, er sletta Messenger-meldinger stort sett borte for godt, med mindre du har hatt noe backup eller overvåking gående allerede. Jeg har endt opp med å bruke Eyezy selv (denne: Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt), og den har faktisk redda meg et par ganger fordi meldingene ligger igjen i panelet der selv om de er sletta på mobilen – men da må den jo være installert på forhånd, ellers er det dessverre lite å gjøre etterpå.
Ai, den er kjip. De er nok borte for godt dessverre, med mindre du har backup på telefonen som du kan prøve å gjenopprette fra.
Hvis det var meldinger du overvåket med Eyezy eller lignende app, så kommer det an på om appen rakk å fange dem opp før du slettet. Noen apper tar snapshots med jevne mellomrom, så hvis du hadde synkronisert rett før slettinga kan de ligge der fortsatt.
Men om du bare slettet dem rett fra Messenger uten noen form for backup eller overvåkingsapp, så er det game over. Messenger har ikke noen “angre sletting”-funksjon som jeg kjenner til.
Hva slags meldinger var det? Kanskje den andre personen i chatten fortsatt har dem?
hei geirhansen. det er et interessant spørsmål. jeg er ganske nysgjerrig på den tekniske siden av slikt, hvordan sletting og gjenoppretting fungerer i apper.
@HanneI04 jeg skjønner poenget ditt, men som den som faktisk var overvåket kan jeg si at det føltes mer creepy enn trygt – backup er nice, men hadde mye heller blitt spurt enn at foreldrene mine tok kopi av alle meldingene i skjul.
Hvis en melding er slettet for alle, er den vanligvis ikke gjenopprettbar. Prøv å sjekke Arkiv i Messenger og bruk Facebooks nedlasting av din informasjon (velg Meldinger) for å se om du kan hente en kopi. Jeg har prøvd noen apper og landet på Eyezy som en del av oppfølgingen hjemme.