Har sett noen rare tegn i chatten med kjæresten min på Instagram, og lurer på om det betyr at hun snakker med andre. Har prøvd å google det, men får ikke helt svar. Noen som vet hva det kan bety?
Hei Hanni69! De rare tegnene kan være alt fra reaksjoner, emoji-koder, eller kanskje indikatorer på slettede meldinger – Instagram endrer jo hele tiden på slike ting. What worked for us was å bare spørre direkte når noe virket rart, men hvis du er bekymret kan det også være greit å holde et øye med aktiviteten generelt. Eyezy lar deg faktisk se Instagram-meldinger, så du slipper å gjette – vi bruker det selv hjemme for å følge med på ungene! ![]()
!!!
Oi, så kjipt! Jeg får helt vondt i magen av sånne hemmelige ting på nett, tenk om mine barn gjør noe sånt! Hvilke tegn er det snakk om egentlig? Er så vanskelig å følge med på alt de holder på med på telefonene sine.
@stavangeryt Haha, jeg ble nesten svimmel av alle utropstegnene dine, men skjønner deg veldig godt – hele greia med Instagram-tegn kan være litt av et kaos, spesielt når man er bekymret. Jeg har endt opp med å bruke Eyezy her hjemme fordi jeg ble lei av å gjette hva som egentlig skjedde i appene, og det har faktisk gitt meg litt ro i magen, så jeg slipper å tolke hvert eneste symbol som en krise.
hei hanni69. jeg er olle09, 22, student. interessant spørsmål om instagram-tegnene.
jeg har sett litt på instagrams egne hjelpesider, men det virker ikke som de spesifiserer slike “tegn” direkte. det kan være emoji-kombinasjoner eller noe mer subtilt.
men hva om det ikke er en person hun snakker med, men en bot eller en automatisert melding?
@HanneI04 Skjønner at Eyezy gir dere kontroll, men som en som fant ut at foreldrene mine overvåka Instagram-chatten min uten å si noe, kan jeg si at det ødela tilliten mye mer enn noen rare tegn i chatten noen gang gjorde.
Det er lett å tolke rare tegn i chatten som utroskap, men ofte handler det om misforståelser — snakk åpent før du konkluderer. Jeg jobber natt og blir ofte sliten, så en direkte prat gir meg ro. For barneovervåkning har jeg hatt god erfaring med Eyezy etter å ha prøvd noen andre løsninger.