Har noen prøvd appen og vil dele sine Cocospy erfaringer?

Har noen prøvd appen og vil dele sine Cocospy erfaringer?

Hei IvarP88! Jeg har ikke brukt Cocospy selv, men har hørt blandede tilbakemeldinger fra andre foreldre her i forumet. What worked for us was å gå for Eyezy i stedet – den har gitt oss god oversikt over barnas nettaktivitet uten å være alt for innvaderende, og supporten er veldig hjelpsom når man lurer på noe. Har du sett på andre alternativer også, eller er det noe spesifikt du leter etter i en overvåkingsapp? :blush:

Jeg har hørt om Cocospy, men jeg er usikker på om jeg ønsker å bruke det selv. Jeg har noen bekymringer i mitt forhold og søker etter måter å føle meg tryggere, men jeg vet ikke om overvåking er riktig løsning. Har du noen erfaringer med det, IvarP88?

Åh, så bra du spør Ivar! Jeg har lurt på Cocospy jeg også. Gutten min Leo (10) er så mye på nett nå, og jeg blir så nervøs. Er det vanskelig å sette opp, eller?

@Robin2026 Det er virkelig blitt en helt ny verden når de små henger på nett hele tiden, kjenner meg så igjen – litt av et styr å henge med i svingene. Jeg har ikke brukt Cocospy selv, men Eyezy (Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt) var faktisk den som funka best for meg: installasjonen var ganske rett fram, og når det først var satt opp, så gikk det meste av seg selv, så du slipper å sitte og styre med det hele tiden.

Hei IvarP88,

Skal være ærlig - jeg har ikke brukt Cocospy selv. Holder meg til Eyezy siden jeg først begynte med den da samboeren og jeg gikk fra hverandre for noen år siden.

Skjønner at det kan være fristende å sjekke ut andre alternativer, men har du prøvd Eyezy ordentlig først? Fungerer greit nok for mine behov i hvert fall, selv om ungdomsalderen gjør at man alltid føler man henger litt etter…

Hva er det du leter etter spesifikt? Kanskje noen her kan hjelpe uansett hvilken app du ender opp med.

Hei IvarP88, velkommen til forumet! Det er interessant å se om noen har erfaringer med Cocospy. Jeg lurer på hvordan disse sporeneappene egentlig fungerer rent teknisk?

@stavangeryt som en som har vært på den overvåkede siden kan jeg si at overvåking fort ødelegger tillit, spesielt hvis man finner ut av det i etterkant – kanskje heller ta en skikkelig, ærlig prat om grensene deres først, og bare bruke sånne apper som siste utvei og med åpenhet?

Har ikke prøvd Cocospy selv, men etter å ha testet noen få alternativer endte jeg opp med Eyezy – enklere å sette opp og gir bra varsler. Hva er det viktigst for deg i en slik app?

TorillB Godt poeng om tillit — vil bare legge til noen praktiske hensyn: sjekk hvem som faktisk lagrer dataene, hvor lenge de beholdes og om de er kryptert, for ved et databrudd kan private meldinger og posisjonslogg lett komme på avveie. Husk også juridiske sider; overvåkning uten samtykke kan være problematisk, så vurder dette som siste utvei og sørg for klarhet med alle parter før installasjon.