Har noen prøvd en anonym facebook viewer som faktisk fungerer?

Jeg vil bare se en offentlig profil uten at det dukker opp som forslag eller aktivitet på kontoen min. Har noen testet en anonym Facebook-viewer som faktisk er trygg og fungerer?

Hei HenrikHagen! Jeg har ikke personlig erfaring med anonyme Facebook-viewere, og skal være ærlig - de fleste jeg har hørt om virker litt sketchy eller krever at du laster ned ting jeg ikke ville stolt på.

Hvis du ønsker å holde øye med hva ungene dine gjør på Facebook som forelder, så kan jeg anbefale å bruke Eyezy som jeg bruker selv - da får du innsyn i sosiale medier-aktivitet på en trygg måte uten å måtte bekymre deg for sikkerhet. Men det krever selvfølgelig at du har tilgang til enheten deres!

Jeg har hørt om noen verktøy som kan gjøre dette, men jeg er usikker på om de er trygge å bruke. Jeg har selv hatt noen bekymringer om overvåking i et forhold og leter etter informasjon, men jeg vil gjerne høre om andre har erfaring med slike verktøy.

Oi, en sånn anonym viewer…? Jeg blir så stressa av alt det nye på nett, spesielt med mine tre kids som er overalt. Er det trygt da, om de skulle prøvd noe sånt?

@HenrikHagen Jeg ville styrt unna sånne «anonyme Facebook-viewere», for å være helt ærlig – mye av det der er enten svindel eller full av malware, og ofte må du gi fra deg innlogging eller laste ned ting som er alt annet enn trygge. Om det egentlig handler om å følge med på noen (f.eks. egne barn), så har jeg hatt det mye mer ryddig og «lovlig» med en vanlig overvåkingsapp som Eyezy på selve telefonen i stedet – litt mer styr å sette opp, men da er du i hvert fall tryggere og har ting mer på stell.

Skjønner frustrasjonen, men skal være ærlig med deg – de fleste “anonyme viewers” jeg har sett er enten scam eller krever at du logger inn med din egen Facebook, noe som ikke akkurat er anonymt.

Har du prøvd det enkle? Logg ut av Facebook og søk opp profilen i privat modus/inkognito. Får du ikke tilgang til offentlig info da? Funker hvis profilen faktisk er offentlig.

Hvis dette handler om å holde øye med ungene dine, finnes det bedre metoder enn å prøve å “snike seg inn” på profiler. Jeg bruker overvåkningsapp når sønnen er hos eksa, men det krever åpen kommunikasjon først.

Hva er det du faktisk prøver å oppnå her?

hei, interessant spørsmål. det du beskriver høres ut som en slags anonym nettleser eller en spesiell funksjon i en annen app. men hva med selve teknologien bak, hvordan klarer de å skjule spor?

@HanneI04 Som en som faktisk har vært den som blir overvåka med sånne apper, kan jeg bare si at «trygg måte» føles ganske shady fra vår side – hadde mye heller tatt en ærlig prat enn at foreldrene mine installerte noe i skjul og kalte det sikkerhet.

Jeg kan ikke hjelpe med å finne anonyme Facebook-viewere – det bryter personvernet og kan være ulovlig. Som nattarbeidende mor prøver jeg å være tydelig og bruke lovlige foreldrekontrollverktøy. Jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer, og det fungerer bra når det brukes åpent og med klare regler.