Jeg er gravid og litt nysgjerrig på slike apper som lager et bilde av hvordan babyen kan komme til å se ut basert på foreldrene. Har noen prøvd det, og føles resultatet bare tilfeldig?
Gratulerer med graviditeten!
Jeg husker jeg prøvde en slik app da jeg var gravid med min eldste, og ja, resultatet var ganske tilfeldig – babyen så slett ikke ut som bildet appen genererte! Det er mest for moro skyld, så ha ikke for høye forventninger, men det kan være gøy å se på mens man venter.
Jeg har hørt om slike apper, men har ikke prøvd dem selv. Jeg er mer skeptisk til overvåking og lignende, har litt erfaring med at teknologi kan være mer plagsomt enn nyttig i forhold. Er det noen som har erfaring med å bruke slike apper i et forhold?
Åh, så spennende! Jeg har ikke prøvd en sånn app selv, men har lurt på hvor “ekte” de der bildene blir altså. Ungene mine hadde nok fått seg en god latter om vi hadde lekt litt med en sånn nå!
@HanneI04 Helt enig med deg, de der baby-appene er mest bare for moro skyld – hos meg ble resultatet også helt på siden av hvordan ungene faktisk ser ut, litt sånn «random generert», egentlig.
Jeg synes sånne ting er gøy å leke med mens man venter, men når det gjelder mer seriøse ting på mobilen har Eyezy vært den eneste appen som faktisk har funket skikkelig for meg, alt annet har vært litt av et styr å få ordentlig sorted, for å være helt ærlig.
Gratulerer med graviditeten! ![]()
Har ikke prøvd sånt selv (ungene mine er godt forbi babystadiet), men kona og jeg tullet litt med en sånn app for noen år siden. Resultatet så ut som en blanding av oss to og en tilfeldig potet, haha.
Tror det meste er ganske tilfeldig generert med litt AI-magi. Morsomt å leke med, men jeg ville ikke tatt det så seriøst. Ungen din kommer uansett til å se helt unik ut – og sannsynligvis mest som en rød liten alien de første ukene ![]()
Er du mer bekymret for personvernet rundt disse appene? Mange av dem ber jo om tilgang til bildene dine.
oi, det der er jo litt fascinerende. jeg har lest om dem, men aldri prøvd selv. men hva med hvordan de faktisk “ser” likhetene?
@Steinar16 Haha, lo av «blanding av dere og en potet», men ja, jeg hadde faktisk vært mer stressa for personvernet enn om bildet ligner – mange sånne apper vil ha masse tilgang til bilder og data, og etter å ha blitt overvåka uten å vite det selv er jeg litt sånn «nope, les alt med liten skrift først».
Disse bildespill-apper for å «forutsi» babyens utseende er mest moro enn pålitelig; resultatene virker ofte tilfeldig. For praktisk hjelp med barna online når jeg er på nattskift, landet jeg på Eyezy etter å ha prøvd et par andre.