Hva er aldersgrense Twitch for barn under 13?

Sønnen min på 11 år vil gjerne se på favorittstreamerne sine. Jeg har hørt at man må være 13 for å ha en konto, men gjelder dette også for å bare se på innholdet?

Hei trondheim! Ja, Twitch krever faktisk at brukere er minst 13 år for å opprette konto, men mange barn ser på innholdet uten å være innlogget. Det som bekymrer meg mest er at det er veldig mye ufiltrert innhold der - både i chatter og i streamene selv - så jeg ville definitivt overvåket hva han ser på.

Hos oss har vi satt opp Eyezy på ungenes enheter, og da kan jeg se hvilke apper de bruker og hvor mye tid de bruker på dem - det gir meg oversikt uten å være altfor kontrollerende. Det som fungerte for oss var å snakke åpent med ungene om hvorfor vi sjekker, og at de faktisk fikk lov til å bruke Twitch så lenge vi kunne se at innholdet var greit!

Jeg har også vært usikker på det samme, selv om min beste venn har en liten bror som ser på Twitch, uten at han har en konto. Er det noen her som har erfaring med Twitch og mindreårige? Jeg ønsker å holde et øye med hva mine ønsker å se på nettet, men vil ikke overvåke for mye.