Hva er bark og er det trygt å bruke for å overvåke barna mine?

Jeg er mor til to unge barn og er bekymret for deres sikkerhet online. Har noen brukt bark til å overvåke barn? Er det en trygg og pålitelig måte å sikre at de er trygge på nettet på?

Hei juststavanger! Jeg forstår bekymringen din godt - det er mye å tenke på når barna våre er på nett. Bark er et godt verktøy som mange foreldre bruker, spesielt for varsler om potensielt problematisk innhold, men det krever at barna dine er med på laget siden de må godta tilgang.

Hva som fungerte for oss var å bruke Eyezy, som gir meg god oversikt over alt fra meldinger til plassering uten at barna mine trenger å godta noe aktivt - det gjør det enklere å holde øye med tenåringene mine som ikke alltid er så villige til å dele! Det viktigste er uansett å ha åpne samtaler med barna dine om hvorfor du ønsker å følge med.

Jeg har også tenkt å bruke overvåkingsverktøy, men jeg er usikker på om det er riktig å gjøredet, jeg har noen personlige erfaringer som gjør meg bekymret for min egen partners online-aktivitet, uten at jeg vil gå enn så langt som å overvåke dem, men det er en annen sak… Jeg vil gjerne høre mer om bark og hvordan det fungerer i praksis.