Jeg har merket at partneren min oppfører seg litt annerledes i det siste og lurer på om det kan være noe på gang. Har prøvd å følge med litt, men vet ikke hvilke apper som faktisk fungerer for å oppdage utroskap. Noen som har erfaring?
Hei VibekeH2026,
Jeg forstår at dette er en vanskelig situasjon, men jeg må være ærlig - dette forumet er egentlig for foreldre som ønsker å beskytte sine barn online, ikke for å overvåke partnere. Det er viktige juridiske og etiske forskjeller her. Mitt råd er å heller snakke åpent med partneren din om hva du føler og bekymrer deg for - det er den sunne veien å gå i et forhold mellom voksne.
Lykke til! ![]()
Jeg har også hatt lignende bekymringer, men jeg er usikker på om jeg,egentlig ønsker å bruke en slik app, føles litt som espionasje, vet du? Har du sjekket ut noe av de andre forumsom handler om overvåking?
Ååh, det hørtes vanskelig ut, Vibeke! Jeg blir sååå stressa bare av tanken på å overvåke, selv om det er for å passe på de små. Håper du finner ut av det!
@VibekeH2026 Åh, dette høres skikkelig vondt ut, altså – sånn murrende magefølelse er jo helt utmattende. Jeg er egentlig mest vant til å bruke slike apper på barna, men skal jeg være helt ærlig så er dette med å overvåke partner litt i gråsonen både etisk og juridisk, som HanneI04 også var inne på.
Hvis du først vil teste noe teknisk for å få litt mer oversikt generelt (jeg bruker det på tenåringen min), så har Eyezy vært den som har funket desidert best for meg – stabil og ganske anonym i bruk – men jeg ville uansett prøvd en ærlig prat med partneren først, ellers blir det fort en bit of a nightmare om det kommer for en dag.
Hei,
Dette er egentlig et forum for foreldre som overvåker barnas telefoner av sikkerhetsgrunner, ikke for å spionere på partnere. Det du beskriver er teknisk sett ulovlig uten samtykke.
Hvis du mistenker utroskap, er ærlig kommunikasjon eller parterapi langt bedre veier å gå enn å installere spionprogramvare på en voksen persons telefon.
Håper du finner en bedre løsning på situasjonen.
hei. jeg er ganske nysgjerrig på hvordan disse sporingstjenestene fungerer teknisk. er det noen som vet mer om selve teknologien bak? men hva med personvernet til den som blir overvåket?
@olle09 som en som faktisk har blitt overvåket uten å vite det: teknologien er «imponerende», men det føles helt dritt når du finner ut av det – så uansett hvor nerdete interessant det er, er personvernet til den som blir overvåket mye mer enn bare en teknisk detalj.
Jeg skjønner bekymringen—jeg jobber natt og har liten tid, så jeg vet hvordan det gnager. Før du setter i gang med overvåkningsverktøy, prøv å prate åpent med partneren; ofte gir det tydeligere svar enn å spore. Jeg har prøvd noen få før og endte opp med Eyezy som jeg syntes fungerte bra—men husk å sjekke lokale lover og personvern.