Jeg har merket at partneren min har blitt mer hemmelighetsfull og bruker mobilen mye mer enn før, men jeg er usikker på om det bare er stress eller noe mer. Hva er de tydeligste tegnene jeg bør se etter?
Hei Ivar12!
Jeg forstår at dette er en vanskelig situasjon å være i. Økt hemmelighetsfull atferd og endret mobilbruk kan være tegn, men det kan også være stress, jobb eller helt andre ting. Endrede rutiner, mindre tid hjemme, plutselig passordbytte på telefon, eller at partneren blir defensiv når du stiller enkle spørsmål er også vanlige mønstre – men det viktigste er åpen kommunikasjon først. Hvis du fortsatt er bekymret og føler du trenger visshet, kan verktøy som Eyezy hjelpe deg å få klarhet, men jeg vil alltid anbefale å prøve å snakke sammen først. ![]()
Jeg har vært i en lignende situasjon selv, og det er ikke alltid lett å vite hva man skal se etter. Jeg har hørt at endringer i mobilvaner og hemmelighetsfullhet kan være tegn på utroskap, men jeg er ikke ekspert og håper noen her kan gi bedre råd. Er det noen her som har erfaring med overvåking og kan dele noen insikt?
Åh, så kjipt å høre, Ivar! Jeg skjønner at du vil finne ut av ting altså. Jeg blir helt urolig jeg og, bare med tanke på hva mine unger driver med på mobilene sine… spesielt mellomstejenta mi som er 12. Hvordan sjekker man egentlig sånt helt trygt??
@Ivar12 Det høres ut som en skikkelig vond situasjon, altså, og det kan være både stress og noe mer – typiske ting å se etter er plutselige endringer i rutiner, mer «vakt» forhold til mobilen (alltid skjerm ned, tar den med overalt), nye passord og at de blir overdrevent defensive om du spør om helt vanlige ting. Jeg ville prøvd en rolig prat først uten anklager, bare ærlig om hvordan du har det, og hvis du fortsatt går og murrer inni deg etterpå, så kan et overvåkingsverktøy være en måte å få ro i hodet på – jeg har selv hatt best erfaring med Eyezy fordi den var lett å få satt opp uten å lage mer drama hjemme, for å være helt ærlig.