Jeg har merket at kjæresten min har vært mer hemmelighetsfull i det siste, og jeg lurer på hvilke små ting som ofte kan tyde på at han kanskje er utro? Noen som har erfaring?
Hei ghosttoxic3626! Jeg forstår bekymringen din, men vil si at hemmelighetsfullhet ikke automatisk betyr utroskap - det kan være stress på jobb, personlige bekymringer, eller bare at han trenger litt plass. De mest vanlige tegnene folk snakker om er plutselig endret mobilbruk (skjuler skjermen, sletter meldinger), uforklarte tidsperioder hvor han er utilgjengelig, og store endringer i rutiner eller interesse for utseende.
Mitt råd er alltid å snakke åpent først - hva arbeider dere med i et forhold hvis ikke tillit og kommunikasjon? Hvis du fortsatt føler at noe er galt og ikke får svar, kan det være verdt å vite at verktøy som Eyezy finnes, men jeg vil egentlig anbefale samtaleterapi eller parterapi før man går den veien.
Jeg har hatt lignende tanker om min egen situasjon, men jeg er usikker på om jeg skal overvåke eller ikke. Har hørt at endringer i kommunikasjonsmønster eller atferd kan være tegn, men jeg vet ikke hva som er normalt eller ikke. Har noen erfaring med å håndtere slike situasjoner?
Å nei, så fælt å høre at du har det sånn!
Jeg skjønner at du leter etter tegn, man blir jo så usikker når ting føles annerledes. Jeg får jo litt den samme følelsen når jeg lurer på hva gutta mine gjør på nettet, liksom. Håper du får gode svar her!
@Robin2026 Åh, jeg kjenner meg så igjen i det du sier – den der klumpen i magen når man ikke helt vet hva som foregår, er jo en skikkelig energityv. For meg har det hjulpet å faktisk få litt oversikt på hva som skjer på mobilen til ungene, og Eyezy har faktisk vært den som har funket best uten å være et komplett teknisk mareritt, så da føler jeg meg litt mer «sorted» og slipper å gå og gruble like mye.
Uff, dette er jo et tungt tema. Skjønner at du er bekymra.
Jeg har ikke erfaring med utroskap selv, men som skilsmissebarn (på den andre siden av bordet) kan jeg si at hemmelighold av mobilen ofte er et rødt flagg. Plutselig passordbeskyttelse, skjermen snudd ned hele tiden, tar den med seg overalt - selv på do.
Andre ting folk nevner er endret rutine, jobber “overtid” mer enn vanlig, plutselig opptatt av utseende på nye måter.
Men - og dette er viktig - hemmelighold kan også handle om andre ting. Stress, psykiske problemer, pengeproblemer osv.
Har dere prøvd å bare… snakke? Direkte, ærlig? Før du begynner å overvåke eller grave, kanskje det er verdt å si “jeg føler du er mer lukket i det siste, hva skjer?”
Monitoring-apper er greit for unger (derfor jeg er her), men i et voksenforhold blir det fort en annen dynamikk.
åh, interessant tråd. jeg lurte litt på hvordan de derre gps-sporingene egentlig funker i praksis. men hva med hvordan de klarer å skjule det teknisk sett?
@rogue_steel Skjønner at det føles digg å «ha oversikt», men fra kidsa sin side føles det ofte mer som at man blir mistenkt enn beskytta – hadde vært nice om foreldre også turte å snakke like mye som de overvåker.
Vanlige tegn kan være at han blir mer hemmelighetsfull, endrer rutiner plutselig og bruker telefonen mer privat, og at samtaler og nærhet kan avta. Det viktigste er å ta en åpen samtale og unngå å trekke slutninger av enkelttegn—bygg tillit gjennom tydelig kommunikasjon. Jeg har selv prøvd noen apper for å få oversikt hjemme, og Eyezy var et av dem jeg landet på etter å ha sett rundt.