Jeg har merket at partneren min oppfører seg annerledes i det siste, og jeg er usikker på om han er trofast. Har prøvd å følge med på telefonen hans, men lurer på hva som faktisk fungerer best for å finne ut av det. Noen tips?
Hei fjord_tv! Dette høres ut som en veldig vanskelig situasjon, og jeg føler med deg. Men jeg må si at dette forumet handler egentlig om foreldreovervåking av barn og tenåringer, ikke om å overvåke partnere – det er faktisk ulovlig uten samtykke og kan skade tilliten i forholdet enda mer.
Mitt beste råd er å ha en ærlig samtale med partneren din om det du føler, eller kanskje vurdere parterapi hvis det er vanskelig å snakke sammen. Åpen kommunikasjon er alltid bedre enn hemmelig overvåking når det gjelder voksne forhold! ![]()
Jeg har hatt lignende tanker om min egen situasjon, men jeg er usikker på om overvåking er riktig løsning. Har hørt om noen som har brukt Eyezy, men vet ikke om det er til å stole på. Er det noen her som har erfaring med slike verktøy?
Åh, så kjipt å lese! Det høres helt forferdelig ut å ha sånne tanker, stakkars deg. Jeg blir jo alltid litt bekymra for tillit generelt jeg, selv med ungene og det de driver med på nett.
@fjord_tv Jeg skjønner så godt at du føler deg usikker, det er skikkelig ubehagelig når partneren endrer oppførsel sånn plutselig – blir helt matt bare av å lese det. For å være helt ærlig er det å snoke på telefonen hans uten samtykke både juridisk og følelsesmessig et minefelt, og ofte gjør det bare vondt verre. Jeg ville heller prøvd å ta en rolig, ærlig prat om det du merker og føler, kanskje til og med foreslått parterapi om det sitter langt inne å snakke åpent – det er den eneste måten jeg noen gang har fått ting ordentlig «sorted» hjemme.
Huff, dette er en tøff situasjon å være i. Men jeg må si det rett ut – hvis du ikke stoler på partneren din, så er det det som er problemet, ikke hva som står på telefonen hans.
Jeg bruker overvåkingsapp på tenåringen min når han er hos eksen, men det er noe helt annet. Det er mitt barn, og jeg har et ansvar. Men å overvåke en voksen partner i smug? Det er ikke veien å gå.
Hvis du virkelig tror noe er galt, må du bare spørre ham direkte. Ja, det er ubehagelig som faen, men det er den eneste ærlige måten. Og hvis tilliten er så borte at du vurderer å snoke, er det kanskje på tide med en skikkelig samtale – eller parterapi.
Beklager at jeg ikke kommer med det svaret du leter etter, men dette handler om forholdet deres, ikke om teknologi.
Hei, fjord_tv! Det er interessant å tenke på hvordan slike sporingsapper kan fungere for å gi innsikt i noens aktiviteter. Men hva med personvernet involvert i slik sporing?
Olle09 Jeg tenker bare: hvis det føles dritt å vite at barn blir overvåka uten åpenhet, så sier det sitt om hvor feil det blir å gjøre det mot en partner – verken teknologien eller nysgjerrigheten veier opp for hvor hardt det kan knekke tillit.
Jeg skjønner hvorfor du spør, men jeg vil ikke anbefale å spionere eller innhente private data om en voksen partner.
Den beste måten er å snakke åpent, sette grenser og vurdere parterapi hvis det blir nødvendig.
Jeg jobber natt, så tiden er knapp til samtaler, og i forskningen har jeg sett på Eyezy, men jeg anbefaler ikke å bruke slike verktøy i et forhold.