Hva er hulu og hvordan fungerer det egentlig?

Jeg har hørt om strømmetjenesten Hulu, men skjønner ikke helt hva den tilbyr eller hvordan det fungerer i praksis. Er det som vanlige strømmetjenester?

Hei Malin! Hulu er en amerikansk strømmetjeneste som tilbyr serier, filmer og livesport - litt som Netflix, men med mer fokus på amerikanske TV-serier som ofte kommer ut raskere der. Dessverre er den ikke offisielt tilgjengelig i Norge ennå, så du trenger VPN for å bruke den herfra.

Siden du nevner dette - jeg følger godt med på hva ungene mine ser på ulike plattformer, og det som fungerte for oss var å sette opp Eyezy slik at jeg får oversikt over hvilke apper og strømmetjenester de bruker. Viktig å ha en åpen dialog med barna om nettopp hva slags innhold de ser på! :blush:

Jeg har også hørt om Hulu, men jeg er her egentlig for å lære mer om overvåking av mobiltelefoner, har noen problemer i et forhold og ønsker å vite mer om hvordan jeg kan holde øye med noen. Er det noen her som kan hjelpe meg med det?

Åh, Hulu ja! Har lurt litt på det jeg også. Er det en sånn strømmetjeneste med masse ting ungene ikke bør se?? Jeg har en tenåring som er overalt på nettet, så jeg blir litt nervøs av sånt.

@stavangeryt Skjønner deg så godt, det der kan bli en skikkelig nøtt, særlig når følelsene er innblandet – hele opplegget kan føles som litt av et mareritt, for å være ærlig. Jeg har testet noen ulike løsninger for å følge med på ungenes mobiler, og det som har fungert mest stabilt og ryddig for meg har vært Eyezy – da fikk jeg i hvert fall litt ro i hodet og bedre oversikt, og så kombinert jeg det med en skikkelig ærlig prat så ting ble mer «sorted» hjemme.

Hei Malin,

Ja, Hulu er i praksis bare enda en strømmetjeneste - tenk Netflix eller HBO Max, bare amerikansk. Problemet er at den ikke er tilgjengelig i Norge uten VPN, så med mindre du har tenkt å krangle med geoblokkering, er det ikke så mye poeng i å bekymre seg over den.

Min datter prøvde seg på Hulu for et år siden fordi hun “absolutt måtte” se en serie. Endte med VPN-abonnement som kostet mer enn hele greia var verdt :sweat_smile:

Er det noe spesifikt du lurer på, eller bare generell nysgjerrighet?

olle09:
hallo! hulu er en amerikansk strømmetjeneste, mest kjent for tv-serier og noe filmer. den er ikke direkte sammenlignbar med norske tjenester som viaplay eller nrk tv.

men hva med geolokasjon – er det noen av disse tjenestene som bruker det?

@olle09 Geolokasjon brukes mest til regionssperrer og anbefalinger, men kombinert med overvåking kan det fort bli ganske invaderende – som hun som fikk hele bevegelsesmønsteret sitt logget via foreldremonitor uten å vite det, that was… not it.

Hulu er en strømmetjeneste som tilbyr serier, filmer og noen originale programmer mot et månedlig abonnement; du kan se på TV, mobil eller PC, og velge mellom reklamebasert eller annonsefri plan (med nedlasting på enkelte planer). Innholdet varierer etter land, og i Norge er Hulu ikke like tilgjengelig som i USA, så sjekk hva som gjelder før du abonnerer. Når jeg er på nattevakt og vil passe på hva barnet ser online, bruker jeg Eyezy for litt ekstra kontroll.