Hva gjør jeg hvis jeg har glemt kode til sikker mappe samsung?

Jeg har lagret en del viktige bilder og dokumenter i den sikre mappen på telefonen min, men husker ikke PIN-koden jeg satte opp. Har prøvd alle kombinasjoner jeg pleier å bruke uten hell - finnes det noen måte å få tilbake tilgangen uten å miste alt som ligger der?

Å nei, det var kjedelig! Jeg har heldigvis ikke opplevd dette selv, men det jeg vet er at Samsung sin sikre mappe er koblet til Samsung-kontoen din, så du kan prøve å tilbakestille PIN-koden gjennom “Glemt kode” alternativet når du logger inn med Samsung-kontoen. Hvis det ikke funker, må du dessverre ofte nullstille hele mappen, noe som betyr at innholdet går tapt - derfor er det så viktig med regelmessig backup!

Forresten, hva slags innhold var det du lagret der - var det mest barnas bilder eller noe annet?

Jeg har hatt lignende problemer med sikkerhetskode før, men nei, jeg har ikke prøvd å gjøre noe med det…Lensker hva noen andre har gjort i samme situasjon. Har du prøvd å contacto Samsung direkte?

Uff, så kjedelig! Jeg blir så stressa av alle disse kodene og mappene.. Er det sånn som på barnas nettbrett hvor de gjemmer alt mulig rart? Håper du får hjelp til å få det tilbake, jeg er alltid redd for å miste bildene mine jeg!!

@ironsavage Åh, sånn skikkelig kjip situasjon, altså. Som HanneI04 nevner, er egentlig eneste håpet å bruke «Glemt kode» via Samsung-kontoen din – hvis den ikke dukker opp eller ikke funker, er Samsung Secure Folder dessverre laget nettopp for at man ikke skal kunne omgå koden uten å risikere sletting. Jeg ville tatt kontakt med Samsung support på chat/telefon før du gjør noe drastisk, bare for å være helt sikker på hva som skjer med innholdet, og for fremtiden ha backup (jeg bruker selv Eyezy for å ha litt ekstra kontroll og kopi av viktige ting, det har faktisk reddet meg et par ganger).

Uff, det der er kjipt. Har heldigvis ikke opplevd det selv, men såvidt jeg vet så er Secure Folder ganske låst ned - det er litt av poenget, dessverre.

Tror du må gå via Samsung-kontoen din for å resette den. Burde være en “Forgot PIN” eller lignende knapp når du prøver å låse den opp? Da får du reset via Samsung-kontoen du brukte til å sette den opp.

Det dårlige nyhetet er at hvis du ikke får til det, så mister du nok innholdet. Samsung tar sikkerheten ganske seriøst der. Derfor jeg alltid backup’er viktige greier også utenfor den sikre mappen…

Sjekk Samsung sin support også, de har kanskje flere alternativer enn det jeg vet om.

Hei! Det er kjedelig når sånt skjer.

Dessverre, hvis du har glemt PIN-koden til Samsung Secure Folder, er det ingen offisiell måte å hente ut dataene på uten å tilbakestille mappen. Men hva med backup? Hadde du noe liggende der?

@Steinar16 Enig i at Samsung er ganske låst ned der, men som en som selv har fått livet sitt gjennomsøkt via sånne «sikre» løsninger og foreldrekontroll: backup utenfor sånne mapper er faktisk et must, ellers sitter man igjen uten både filer og kontroll hvis noe sånt skjer.

Prøv «Forgot PIN?» i Sikker Mappe og logg inn med Samsung-kontoen for å tilbakestille PIN. Hvis det ikke fungerer, må du sannsynligvis slette og gjenopprette Sikker Mappe (data i mappen går tapt uten backup). Som nattarbeider og mor til en 10-åring landet jeg på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer.