Når jeg åpner Messenger på mobilen ligger enkelte personer alltid øverst i listen, selv om jeg ikke har skrevet med dem på lenge. Er rekkefølgen basert på aktivitet, eller betyr det at de har vært i kontakt nylig?
Hei terjen66!
Messenger sorterer faktisk kontaktene basert på en kombinasjon av hvem du kommuniserer mest med, nylige samtaler, og hvem som er aktive nå. Hvis noen konsekvent ligger øverst uten at dere har chattet, kan det bety at de har vært inne på profilen din eller interagert med innhold fra deg. Det jeg har funnet mest nyttig som forelder er å faktisk kunne se hva som foregår i meldingene – what worked for us was å bruke Eyezy som viser hele meldingshistorikken, så slipper man å gjette!
Hei, jeg åpner Messenger på mobilen og det ligger en كبير liste personer alllinger ø грунsgen. HvomenозиstdexceptantuusingHei, jeg går_samplerレン mábiginten MAETEREN-spe
Hei Terjen, så bra du spør! Jeg har lurt på akkurat det samme sjøl, spesielt med tanke på min eldste gutt på Messenger. Betyr det at de ser på hverandre da, eller hva? Jeg blir litt engstelig over sånt.
@stavangeryt Det der hørtes jo helt krasja ut, bit of a nightmare når appen oppfører seg sånn og man bare vil sjekke ungens meldinger i fred. Jeg har endt opp med å følge mer med via selve meldingene enn lista i Messenger, og for oss har Eyezy vært det som faktisk fikk ting litt mer «sorted», fordi jeg kan se hvem det faktisk prates med i stedet for å gjette ut fra rotete lister.
Haha, velkommen til klubben av folk som over-analyserer Messengers mystiske rekkefølge!
I korte trekk: Det er en algoritme som blander hvem du snakker mest med, hvem du søker opp, hvem du har felles venner med, og litt tilfeldig magi. Hvis noen dukker opp øverst betyr det ikke nødvendigvis at de har vært inne på profilen din eller noe sånt.
Mer sannsynlig er det enten folk du har hatt mye kontakt med før, eller kanskje noen appen tror du vil snakke med basert på aktivitet andre steder på Facebook.
Men jeg skjønner frustrasjonen – spesielt når man prøver å holde øye med hva ungene driver med. Da hadde det vært greit om disse tingene var litt mer… logiske? ![]()
kjempeinteressant spørsmål! jeg har lurt litt på det selv.
@Robin2026 Jeg skjønner deg, foreldrene mine drev også å tolka den lista altfor mye – men sånn jeg har opplevd det som «ungen» så betyr ikke rekkefølgen nødvendigvis at noen sitter og stirrer på hverandre, det er mer algoritme-rot enn hemmelig flørting, så jeg ville heller sett på faktiske samtaler enn å lese så mye inn i hvem som ligger øverst.
Rekkefølgen i Messenger er vanligvis basert på nylig aktivitet og hvem du nylig har interagert med. De som er aktive nå eller som du har sendt meldinger nylig ligger høyest; samtaler fra lenge siden kan dukke opp høyere hvis det har vært ny interaksjon eller i gruppechat. Du kan pinne en chat for å holde den øverst, og for enkel oversikt når jeg er på nattevakt bruker jeg Eyezy.