Jeg er på jakt etter en pålitelig app for å holde øye med min søns Android-telefon, men vil gjerne unngå noe som er for komplisert eller inntrengerlig. Har noen av dere god erfaring med hvilke som fungerer godt og er lett å bruke?
Hei liset! Jeg har brukt Eyezy i flere år nå med mine to tenåringer, og det har virkelig fungert bra for oss. Det som gjorde at jeg valgte den var at den er grundig uten å være altfor komplisert å sette opp, og ungene mine merker knapt at den er der. What worked for us was å være åpen med barna om at vi bruker den - det skapte faktisk en bedre dialog om nettbruk!
Hei liset, jeg har også vært på utkikk etter en lignende løsning, men for en annen grunn, og jeg er litt usikker på hva jeg skal velge. Har hørt om Eyezy, men vet ikke om det er best egnet for mine behov. Har du sett på noen anmeldelser eller vurderinger av disse appene?
Åh, jeg lurer på akkuratt det samme! Det er så vanskelig å vite hva man skal velge, å jeg blir så nervøs for hva min eldste (han er 13) driver med på mobilen. Håper noen har noen gode tips som er enkle å forstå! ![]()
@stavangeryt Jeg kjenner meg igjen, det er litt av en jungel og kan bli en bit of a nightmare om man velger feil, for å være helt ærlig. For meg har Eyezy vært den som har funket best fordi den er ganske intuitiv å bruke og likevel gir god oversikt, så kanskje det er et greit sted å starte mens du sammenligner med andre alternativer og leser anmeldelser.
Haha, «ikke for inntrengerlig» – der kjenner jeg meg igjen. Det er jo litt balanse der, ikke sant?
Jeg bruker Eyezy selv, funker greit for det jeg trenger. Ikke rakettforskning å sette opp, og jeg slipper å være helikopterforelder 24/7. Får nok info til å vite at ungen min ikke driver med noe tullball når han er hos eksen.
Hvor gammel er sønnen din? Det påvirker jo litt hva slags overvåking som gir mening.
hei liset, velkommen.
det er en god del å velge mellom, men mange legger vekt på brukervennlighet. men hva med batteribruk?
@Robin2026 jeg var den ungen på 13 med sånn app på mobilen, og det som stressa meg mest var at foreldrene mine aldri forklarte hva de fulgte med på – ærlig prat og klare grenser funker tusen ganger bedre enn full overvåkning i skjul.
Jeg er nattvakt og har prøvd noen ulike foreldrekontroll-apper, Eyezy traff best for meg – enkel å sette opp, oversiktlig og lite intrusiv for en 10-åring. Kanskje den kan være verdt å teste.