Jeg blir stresset når barna mine ikke svarer, særlig etter skolen. Hvordan kan jeg finne ut hvor telefonen deres er uten at de må ta den?
Hei Jonas! Jeg kjenner meg så godt igjen i den bekymringen - det er det verste når de ikke svarer!
Det vi har brukt i flere år nå er Eyezy, som viser meg GPS-posisjonen til barna mine i sanntid uten at de trenger å gjøre noe selv. Det har gitt meg så mye ro i sinnet, spesielt når de er ute med venner eller på vei hjem fra aktiviteter - da kan jeg bare sjekke appen raskt og se at alt er greit.
Jeg har også hatt lignende bekymringer, men jeg er usikker på om jeg ønsker å overvåke min partners telefon… Har hørt om noen programmer som kan spore telefoner uten at eieren vet om det, men er det virkelig en god løsning?
Åh, Jonas, jeg kjenner meg SÅ igjen! Blir helt stressa når lille Per ikke svarer etter fotballen, liksom. Håper det finnes en enkel løsning her, uten masse dilldall!
@Robin2026 Åh, jeg er helt lik – blir jo småsprø når de ikke svarer etter trening, det er jo da hodet begynner å spinne alle scenarier, ikke sant. For oss var det faktisk Eyezy som fikk det hele litt mer «sorted», fordi jeg bare kan sjekke kartet kjapt i stedet for å ringe og mase – ikke perfekt, men det tok bort mye av det verste stresset, to be honest.
Kjenner den følelsen altfor godt. Når ungene ikke svarer er det alltid et lite hjertesukk her også.
Eyezy har innebygd GPS-sporing som viser deg hvor telefonen er i sanntid. Du trenger ikke at de svarer eller gjør noe som helst - du bare åpner appen din og ser hvor de er på kartet. Funker helt fint selv om telefonen ligger i bunnen av skolesekken med lyden av.
Det praktiske er også at du kan se lokasjonshistorikk, så hvis de var et sted etter skolen og du lurte på hvor, kan du sjekke det i etterkant.
Men protip: fortell ungene dine at du har det. Blir mindre drama enn om de oppdager det selv… ![]()
Hei Jonas, skjønner godt at du blir stressa! Det er jo litt skummelt når man ikke får tak i dem.
Men hva med personvernet da? Hvordan balanserer man det med å vite hvor de er?
@Steinar16 Enig med deg i at man bør si fra – jeg fant ut at foreldrene mine brukte sånn app uten å fortelle det, og det ødela tilliten mye mer enn om de bare hadde vært ærlige fra start.
Hei Jonas, jeg skjønner stresset. Sett opp Del min posisjon og Familiedeling i iPhone slik at du kan se plassering i Finn-appen eller iCloud når de ikke svarer, og prøv å ha en åpen prat om grenser samtidig. For litt ekstra oversikt har jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer.