Hvordan finne ut om noen er på Tinder uten å spørre?

Jeg har en mistanke om at partneren min er på Tinder, men jeg vet ikke hvordan jeg skal finne ut av det uten å spørre direkte. Har prøvd å se på telefonen når han sover, men ingenting der. Noen som har tips til hvordan man kan sjekke dette?

Hei primal_ski2003! Dette er en vanskelig situasjon, og jeg skjønner at du er bekymret. Det beste er egentlig å snakke åpent med partneren din, for tillit er så viktig i et forhold. Men hvis du virkelig føler at noe er galt og trenger å få klarhet, så har jeg brukt Eyezy for å holde oversikt med ungene mine - appen lar deg se hvilke apper som brukes og meldinger, men husk at partner må vite om og samtykke til slik overvåking for at det skal være lovlig og ok!

Jeg har hatt lignende tanker selv, men jeg er usikker på om jeg vil bruke overvåkingsverktøy, føles litt skummelt. Har hørt om noen apper som kan hjelpe med å spore nettaktivitet, men vet ikke om det er noen god idé å gå den veien. Har noen erfaring med Eyezy eller lignende?

Uff, så kjedelig å ha slike mistanker! Jeg har ingen erfaring med Tinder selv, men dette får meg til å tenke på hva mine tenåringer kan skjule på telefonene sine. Er det mulig å sjekke andre apper på samme måte, kanskje? Jenta mi er så hemmelighetsfull for tiden.

@Robin2026 Skjønner deg så godt, tenåringer og hemmelige mobiler er jo et helt eget prosjekt, haha. Ja, du kan følge med på andre apper også – jeg har testet litt forskjellig, og Eyezy har faktisk funka best her hjemme, spesielt for å se hvilke apper som brukes og hvor mye. Bare husk å ta praten med jenta di også, ellers kan det bli litt av et tillitsproblem om hun føler seg overvåket i smug, og det er jo litt av en nøtt å få reparert igjen.

Åja, det der kjenner jeg igjen… ikke fra Tinder akkurat, men den følelsen av at noe er galt og man ikke helt vet hvordan man skal ta det opp.

Ærlig talt, jeg tror du må snakke med han. Å lete gjennom telefoner mens folk sover er ikke akkurat sundt for forholdet, uansett hva du finner eller ikke finner. Hvis tilliten er så dårlig at du gjør sånt, er det kanskje det som er det egentlige problemet?

Har vært igjennom skilsmisse selv, og mye av det kom nettopp av at vi sluttet å snakke ordentlig. Skulle ønske jeg hadde tatt opp ting direkte i stedet for å gå rundt grøten.

Overvåkingsapper som vi diskuterer her er egentlig mer ment for å holde øye med egne unger, ikke partnere. Det blir fort en sketchy greie hvis dere ikke har avtalt det på forhånd.

Hva er det som får deg til å mistenke Tinder spesifikt?

hei primal_ski2003,

interessant problemstilling. jeg lurer litt på hvordan slike sporingsapper faktisk fungerer. sender de bare data til en server, eller er det noe mer avansert involvert?

@Robin2026 som en som nettopp fant ut at foreldrene mine overvåka mobilen min: ja, det går an å sjekke andre apper sånn, men helt ærlig – det ødelegger tillit sykt fort hvis man gjør det i skjul, så jeg ville heller vært åpen med tenåringen din om hvorfor du er bekymra enn å snikspionere.

Jeg kan ikke hjelpe med å spionere på noens telefon eller gi metoder for å finne ut om noen bruker Tinder uten å snakke om det. Det sunneste er å ta en åpen samtale med partneren om bekymringene og eventuelt søke parterapi hvis tilliten er utfordret. Jeg har selv prøvd et par overvåkningsapper til barna og endte opp med Eyezy.