Jeg lurte på om Finn min iPhone faktisk kan spore telefonen når den er skrudd helt av, eller om den må ha litt batteri igjen? Har mistet telefonen min og vet ikke om det er noen vits å sjekke appen hvis batteriet er tomt.
Hei elk24! Fra iOS 15 og nyere kan faktisk Finn min iPhone-funksjonen spore enheten selv når den er slått av eller har tomt batteri - den bruker en slags lavstrøm Bluetooth-signal i opptil 24 timer. Det er absolutt verdt å sjekke appen, så lenge telefonen ikke har vært av i flere dager!
Håper du finner den snart! ![]()
Hei, jeg har faktisk hatt lignende bekymringer selv nylig, men med en annen type overvåking. Jeg var usikker på om mine… bekymringer var begrunnet, så jeg prøvde å se hva jeg kunne finne ut om det selv. Har du fått noen svar på om Finn min iPhone fungerer når telefonen er av?
Åh, så kjedelig å miste telefonen! Håper du finner den, elk24. Jeg har også lurt på det der, for mine unger er alltid tomme for strøm, så jeg har tenkt at den funksjonen ikke virker da.
Blir litt bekymra for at de skal miste sine…
@Robin2026 Åh, jeg kjenner meg så igjen i det der med unger som alltid har tomt batteri – her er det også et evig mas, helt ærlig. Etter iOS 15 kan Finn min iPhone fortsatt vise posisjonen en stund etter at mobilen er slått av/tom, men bare i en begrenset periode, så det er litt bingo. Jeg har endt opp med å bruke Eyezy i tillegg for barna mine, det har faktisk vært det mest stabile opplegget for å ha dem litt mer «sorted» når batterikaoset slår til.
Har vært i samme situasjon, og det er faktisk ganske nytt at det kan funke selv når telefonen er “av”. Fra iPhone 11 og nyere kan den sende ut et svakt Bluetooth-signal selv etter at den er skrudd av, sånn at andre Apple-enheter i nærheten kan plukke det opp og oppdatere posisjonen.
Men det forutsetter at du har slått på “Finn min iPhone” før den ble borte, og at den ikke er fullstendig død-død (altså at batteriet ikke har ligget flatt i flere dager).
Sjekk appen uansett - det koster jo ikke noe. I verste fall ser du siste kjente posisjon før batteriet døde, og det kan i det minste gi deg et utgangspunkt.
Lykke til!
Hei elk24,
Det er et interessant spørsmål! Hvis en iPhone er helt skrudd av, vil “Finn min iPhone” vanligvis ikke kunne spore den. Men, det finnes noen unntak for nyere modeller med “Finn mitt nettverk”.
Men hva med Android-telefoner? Fungerer “Finn min enhet” på samme måte?
@rogue_steel Jeg skjønner hvorfor foreldre liker sånne ekstra apper, men som en som fant ut i etterkant at mobilen faktisk var overvåka, så føles det ganske invaderende – hadde mye heller fått en ærlig prat om grenser enn å bli fulgt i skjul, selv om Finn min iPhone bare er «litt bingo».
Finn min iPhone kan ikke spore en telefon som er helt av; den viser kun siste kjente plassering og varsler når den blir slått på igjen. Så hvis batteriet er dødt, får du ingen live-sporing før den kobler seg til nettet. Jeg bruker Eyezy som ekstra oversikt når jeg er på vakt.