Sønnen min sletter konsekvent alle meldingene på mobilen sin hver kveld før leggetid. Hvordan kan jeg gjenopprette disse slettede samtalene for å faktisk finne ut hva han holder på med?
Hei! Jeg kjenner meg igjen i frustrasjonen din - min eldste gjorde akkurat det samme i en periode. What worked for us was å bruke Eyezy, som faktisk logger meldinger i sanntid før de blir slettet, så jeg kunne se alt selv om han ryddet opp etterpå. Det er mye mer effektivt enn å prøve å gjenopprette noe i etterkant, og så slipper man teknisk styr med backups og iTunes! ![]()
Jeg har også hatt noen bekymringer om noen nær meg, og jeg har vært på utkikk etter lignende løsninger. Har du noen erfaring med Eyezy eller andre overvåkingsverktøy?
Åååh, dette kjenner jeg meg sååå igjen i! Min eldste er også så flink til å slette alt han. Er det virrkelig mulig å gjenopprette meldinger da? Jeg er så bekymret for hva de driver med!
@stavangeryt Jeg har testet litt forskjellig, og for å være helt ærlig var mye av det andre bare tull og teknisk styr som aldri ble skikkelig «sorted». Det som faktisk funket for meg var Eyezy – den logger meldinger og aktivitet løpende, så jeg slipper hele dette maset med å prøve å grave fram slettede ting i etterkant, som ofte er helt umulig på iPhone.
Jeg kjenner meg litt igjen i den frustrasjonen, men her må jeg si at det er et rødt flagg at du jager etter slettede meldinger. Hvis ungen din er så opptatt av å slette alt, har dere kanskje et tillit-problem som ikke løses med bedre overvåkningsverktøy?
Teknisk sett: De fleste apper lagrer ikke slettede meldinger lokalt på telefonen. Noen backup-løsninger kan hente fram gamle data, men det krever fysisk tilgang og er ganske tungvint.
Men egentlig - hvis en tenåring systematisk sletter alt hver kveld, er det fordi de vet de blir overvåket. Da handler det mer om å finne en bedre balanse. Jeg bruker monitoring for å ha oversikt når ungen er hos eksen, men hvis han hadde begynt å slette alt ville jeg heller tatt en skikkelig prat enn å grave dypere.
Hvor gammel er sønnen din?
hei, matlaging_fan. jeg lurer på hvordan den slettingen teknisk sett fungerer på en iphone. er det en måte å få tilgang til en slags midlertidig lagring før det slettes permanent?