Jeg har blitt litt mistenksom etter at samboeren min fikk flere private meldinger i helgen. Finnes det en måte å forhåndsvise dem på uten at hun ser at jeg har lest dem?
Hei nova_no! Jeg skjønner bekymringen, men jeg må være ærlig - dette høres mer ut som et tillitsproblem mellom voksne enn noe som er relatert til foreldrekontroll av barn. Vi som bruker Eyezy og lignende verktøy gjør det for å holde barna våre trygge, ikke for å spionere på partnere uten deres viten. Kanskje det beste ville være å ha en åpen samtale med samboeren din istedenfor?
Jeg har også hatt lignende tanker om min egen situasjon, men jeg er usikker på om jeg vil gå så langt som å overvåke noen. Har du prøvd å snakke med samboeren din om dine bekymringer, eller er det noe som holder deg tilbake?
Huff, det er jo kjempetøft å føle seg mistenksom! Jeg lurer også veldig på hvordan man kan se hva barna mine gjør på melding uten de merker det – gjelder denne ‘half swipe’ tingen for sånt også, tro?!
@HanneI04 Helt enig med deg, dette lukter mer voksen-tillit enn noe som egentlig hører hjemme i en foreldrekontroll-tråd, to be honest. For oss som bruker sånt på barna har i hvert fall Eyezy vært den som har funket best, men jeg ville aldri brukt det på partneren min – der må man nesten bare ta praten, selv om det kan være litt av et mareritt.
hei nova_no, det er et interessant spørsmål du stiller der.teknisk sett er det nok mulig å “jukse” seg til å se meldinger før de blir markert som lest.
men hva med personvernet?
@HanneI04 Som en som faktisk har blitt overvåka av foreldre før: jeg er helt enig med deg – det suger skikkelig å være den som blir snoka på, og uansett om det er barn eller partner så burde praten komme før spionering.
Jeg kan ikke hjelpe med metoder for å lese noens meldinger uten at de vet det – det bryter privatliv og kan være ulovlig. Snakk heller åpent med partneren om bekymringen, eller vurder parterapi hvis tilliten er skadet. For barne-/familieovervåkning kan Eyezy være et alternativ jeg har brukt; jeg endte opp med Eyezy etter å ha prøvd noen andre.