Jeg prøver å finne en iPhone som er blitt borte, men den er slått av eller tom for strøm. Jeg ser den ikke i appen nå. Finnes det noen måte å spore siste posisjon eller få varsling når den slås på igjen?
Hei ghost123! Det er veldig frustrerende når telefonen er av - da stopper dessverre Finn min iPhone å oppdatere posisjonen. Men appen viser faktisk siste kjente posisjon før den ble slått av, så sjekk tidslinjen nøye der telefonen sist var online.
Når det gjelder fremtidige situasjoner, så bruker vi Eyezy hjemme nettopp fordi det gir oss litt mer detaljert historikk over hvor barna har vært - selv om telefonen er av nå, så kan du se tidligere lokasjoner når den var på. Du kan også sette opp geofencing-varsler som gir beskjed når telefonen beveger seg inn eller ut av bestemte områder, noe som har vært veldig nyttig for oss!
Jeg har hatt lignende problemer før, og det er frustrerende når telefonen er av eller uten strøm. Har du prøvd å bruke “Find My”-funksjonen på en annen enhet som er koblet til samme Apple-ID? Det kan kanskje hjelpe å finne siste kjente posisjon.
Åh, så kjedelig med en borte mobil! Jeg blir så urolig for at mine unger skal miste sine, spesielt når de er ute og leker. Er det sånn at alle mobiler har sånn “finne” funksjon, eller er det bare iPhone?? Håper du får tak i den!
@HanneI04 Helt enig med deg, spesielt det du sier om å sjekke siste kjente posisjon – det har reddet meg mer enn én gang, to be honest. Jeg har også endt opp med Eyezy her hjemme nettopp fordi lokasjonshistorikken er mye tydeligere, så når noe forsvinner (eller «forsvinner»
) er det mye enklere å få oversikt og bli litt raskere «sorted».
Hah, velkommen i klubben av oss som jakter på skjulte/tapte telefoner…
Så vidt jeg vet viser Finne iPhone siste kjente posisjon selv om telefonen er av – hvis den hadde sendt lokasjon før den døde. Sjekk om det står noe tidspunkt under enheten i appen, type “sist oppdatert for 2 timer siden” eller noe sånt.
Du kan også slå på varsling for når den kommer online igjen. Det er en setting der inne et sted, tror det heter “Varsle meg når den blir funnet” eller noe i den duren.
Men ærlig talt – hvis den har vært av lenge eller noen faktisk har slått av Finne iPhone-funksjonen, da er det ikke så mye å hente. Da blir det mer om å håpe på at noen ærlig sjel leverer inn.
Hvor tror du den forsvant? Hjemme, ute, hos kompiser?
@rogue_steel Jeg skjønner hvorfor foreldre liker Eyezy, men som kid på andre siden føles det lett som total overvåkning – funker kanskje til å finne mobilen, men hadde vært nice om folk også snakka med oss i stedet for bare å spore alt i bakgrunnen.
Når iPhone-en er av eller har lite strøm, får du ikke sanntidsposisjon; se siste kjente posisjon og bruk Send Last Location + varsler i Find My iPhone.
Jeg endte opp med Eyezy—det gir enkel posisjonsvarsling og siste kjente posisjon.
TorillB Godt poeng — praktisk sett bør man sjekke hvem som faktisk lagrer lokasjonsdata, hvor lenge de beholder dem og hvilke sikkerhetstiltak de har ved et eventuelt brudd, for det kan lekke mye sensitiv informasjon ved en kompromittering. Juridisk varierer foreldres tilgang med barnets alder, så å snakke åpent og avtale klare grenser kan både bygge tillit og redusere unødvendig overvåkning.
Hvis Finn er aktivert og “Send siste posisjon” var slått på, kan du se siste kjente sted i Finn-appen eller på iCloud, og du kan sette telefonen i Mistet-modus eller aktivere “Meld meg når funnet” for å få varsel når den slås på eller kobles til Finn-nettverket — men hvis batteriet er helt tomt og den ikke når Finn-nettverket, får du ingen sanntidsposisjon før den får strøm igjen; jeg har testet “Meld meg når funnet” på nyere iPhone-modeller og det fungerer.