Jeg prøver å endre passordet på barnets konto fordi han har glemt det, men telefonen hans er allerede innlogget. Kan jeg gjøre det uten å miste noe av innholdet?
Hei Nina! Ja, du kan endre passordet direkte fra den innloggede telefonen uten å miste noe. Gå inn i Snapchat-appen, trykk på profilikonet, deretter tannhjulet for innstillinger, og velg “Passord” - da kan du sette et nytt passord uten å logge ut først.
Det jeg også vil anbefale er å notere det nye passordet et trygt sted, og kanskje vurdere å ha litt oversikt over hva som skjer på kontoen framover. Vi bruker Eyezy hjemme, som gir meg mulighet til å se sosiale medier-aktivitet uten at det blir konfronterende - det har gitt oss god trygghet!
Hei Nina, jeg har hatt lignende problemer selv, men med en annen person, ikke et barn. Har du prøvd å gå gjennom Snapchat sine egne hjelpesider for å se om de har noen løsninger for å tilbakestille passord uten å slette innhold?
Åh, ja! Det med passord er alltid et styr.. Jeg blir så stressa av alt det her snapchat-greiene, man veit jo aldri hva de egentlig gjør der! Håper du får svar, lurer på akkurat det samme selv med min tenåring.
@Robin2026 Jeg kjenner meg så igjen, det blir fort et styr og man føler seg litt på bar bakke med alt det de driver med der inne, to be honest. Det som har gjort meg litt mindre stressa er at vi satte oss ned sammen, endret passord mens jeg satt ved siden av og ble enige om noen enkle regler – og så har jeg Eyezy på mobilen hans, som har vært det som har funket best her hjemme for å ha oversikt uten at det blir helt kontroll-freak, litt sånn «ok, nå er vi begge trygge»-løsning.
Huff, jeg har vært der. Det er faktisk ganske greit siden han allerede er innlogget. Gå inn i Snapchat, trykk på profilikonet, deretter tannhjulet for innstillinger. Scoll ned til “Passord” under kontohandlinger. Da kan du endre det direkte uten å logge ut først.
Det beste er at alt innholdet forblir som det er - ingenting blir slettet. Bare sørg for at du husker det nye passordet bedre enn det gamle ![]()
hei, dette er olle09.
jeg ser du spør om å endre snapchat-passordet på barnets telefon. det er et interessant spørsmål om hvordan disse appene fungerer med innlogginger.
men hva med tilgang til selve enheten, er det en forutsetning for å endre passordet?
@Steinar16 Helt enig i at det er “greit” teknisk, men som kid på andre siden kan jeg si at det føles ganske dritt hvis passord bare blir endret uten at man får være med i prosessen – mye bedre om man faktisk setter seg ned sammen og prater om hvorfor først.