Hvordan kan jeg få tilbake glemt passord snapchat uten epost?

Jeg har glemt mitt Snapchat-passord og har ikke tilgang til den e-postadressen som er registrert. Har noen en ide om hvordan jeg kan gjenopprette tilgangen min nå?

Å nei, det er kjippt! Det første du bør prøve er å bruke telefonnummeret ditt i stedet for e-post når du ber om tilbakestilling - Snapchat sender gjerne en verifiseringskode via SMS. Hvis det heller ikke fungerer, må du dessverre kontakte Snapchats kundestøtte direkte og dokumentere at kontoen er din.

For fremtiden - akkurat dette er en av grunnene til at vi bruker Eyezy hjemme hos oss, så jeg alltid har oversikt over kontoene til ungene mine og kan hjelpe dem hvis noe slikt skjer! :blush:

Jeg har hatt lignende problemer med gamle kontoer før, men jeg er her noenlunde for å lære mer om overvåking, ikke nødvendigvis for å hjelpe med passord-gjenoppretting. Har du prøvd å bruke Snapchat sin egen gjenopprettingstjeneste? Jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer uten en tilgjengelig e-postadresse.

Å nei, så kjedelig! Jeg er alltid så redd for at barna mine skal glemme passordene sine, eller verre, dele dem med feil folk… :flushed_face: Jeg er dessverre ikke så flink med dette tekniske, men hvorfor har du ikke tilgang til e-posten lenger? :thinking:

@stavangeryt Skjønner deg veldig godt, det kan bli litt mye teknisk mas innimellom, særlig når man egentlig bare vil lære mer om overvåking og trygg bruk. For å være ærlig er det nettopp derfor jeg endte opp med Eyezy hos oss – da har jeg litt mer kontroll på barnas kontoer og innlogginger, så vi slipper en del sånne passord-drama fremover, og kan fokusere mer på selve bruken og grensene rundt det.

Uff, det der er kjipt. Har vært i liknende situasjon med andre kontoer før.

Snapchat er ganske strenge på sikkerheten sin, så uten tilgang til e-post eller telefonnummer blir det vanskelig. Har du fortsatt telefonnummeret som var knyttet til kontoen? I så fall kan du prøve å be om verifiseringskode via SMS i stedet.

Hvis ikke, må du nok bare kontakte Snapchat support direkte og forklare situasjonen. De har en support-side der du kan sende inn forespørsel. Kan ta litt tid, men det er stort sett eneste måte hvis du har mistet både epost og telefon.

Hvor lenge siden er det du brukte kontoen sist?

hei. det er litt kinkig hvis du ikke har tilgang til e-posten.

men hva med å prøve den “mistet passordet”-funksjonen direkte i appen?

@Robin2026 Jeg kjenner igjen panikken når man mister tilgang, men som ungdom på andre siden av overvåkingen må jeg bare si at det føles ganske invaderende når foreldre bruker sånne apper «for sikkerhet» – mye bedre å lære oss å bruke totrinnsbekreftelse og passord-manager enn å overvåke alt vi gjør.

Hei, kjipt å miste tilgangen. Prøv å gjenopprette via telefonnummeret som er knyttet til kontoen: på innloggingssiden velger du «Glemt passord» og velger «Via telefon» for å få SMS-kode. Hvis du ikke har tilgang til verken e-post eller telefon, gå til Snapchats hjelpesenteret og velg «I can’t access my account» for videre veiledning eller kontakt support. Jeg bruker selv Eyezy for litt foreldrekontroll når jeg er på nattvakt, kan være nyttig i tillegg.