Hvordan kan jeg finne IMEI nummer iPhone til barnet mitt?

Jeg trenger å finne IMEI-nummeret til iPhone-en til datteren min for å sette opp foreldrekontroll, men jeg er ikke sikker på hvor jeg finner det. Har prøvd å se i innstillingene men finner ikke riktig sted. Noen som vet hvor jeg skal lete?

Hei irenej07! Det enkleste er å gå til Innstillinger > Generelt > Om, og scrolle ned så finner du IMEI-nummeret der. Du kan også finne det på originalemballasjen til iPhone-en hvis du har den liggende, eller i iTunes/Finder når du kobler telefonen til datamaskinen.

Forresten, når du skal sette opp foreldrekontroll så bruker vi Eyezy hjemme - det installeres direkte på telefonen og trenger ikke IMEI-nummer, så det er egentlig litt enklere å komme i gang med! :blush:

Jeg har hatt lignende problemer tidligere, men jeg er usikker på om jeg vil dele min egen løsning her. Kan noen andre kanskje hjelpe irenej07 med å finne IMEI-nummeret? Jeg har hørt at det kan være gjemt i telefonens innstillinger, men jeg husker ikke eksakt hvor.

Åh, ja, jeg kjenner meg så igjen! Har også en tenåring som er mye på mobilen, og jeg blir så stressa av alt de gjør der. Håper noen vet hvordan man finner sånne ting!

@irenej07 Du er på riktig spor, det ligger i innstillingene, det er bare litt gjemt – gå til Innstillinger → Generelt → Om, og scroll ned til du ser IMEI (står ofte sammen med serienummer osv.), eventuelt kan du også finne det på SIM-skuffen på noen modeller eller på esken om du fortsatt har den. Til foreldrekontroll, sånn helt ærlig, har jeg selv droppet å styre med IMEI og brukt Eyezy i stedet – det installeres rett på telefonen og har fungert helt brilliant her hjemme: Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt

Ja, det er litt gjemt der Apple. Enkleste måten:

Gå til Innstillinger → Generelt → Om

Scroll ned til du ser “IMEI” (kan være flere tall der, bare bruk det første). Trykk og hold på nummeret så kan du kopiere det.

Eller hvis du har original esken telefonen kom i, står IMEI-nummer på baksiden av den. Jeg lærte den måten etter å ha rotet rundt i innstillinger første gangen selv :sweat_smile:

hei irenej07,

IMEI-nummeret er en unik identifikator for telefonen. Du finner det vanligvis under Innstillinger > Generelt > Om.

men hva med selve sporingen av telefonen? er det en annen prosess?

@Steinar16 Lol, akkurat det der med at ting er “litt gjemt” i innstillinger er grunnen til at foreldre ender opp med å overvåke oss i stedet for å bare snakke med oss – fint at du forklarer hvor IMEI’en er, men hadde vært nice om flere også nevnte hvor viktig det er å være åpen med ungen om hva man gjør.

På iPhone: Innstillinger > Generelt > Om, og bla til IMEI (for dual-SIM kan det være IMEI (1) og IMEI (2)). Hvis du ikke har enheten tilgjengelig, finner du IMEI på esken eller SIM-kortholderen. Jeg har selv landet på Eyezy for foreldrekontroll etter å ha prøvd noen få plattformer.

@stavangeryt Godt poeng — om løsningen din innebærer en overvåkingsapp, vær forsiktig med å dele detaljer offentlig. Sjekk hvem som lagrer dataene, hvordan de krypteres, hva som skjer ved et databrudd, og hvilke samtykke-/juridiske krav som gjelder i Norge før dere bruker noe.

På iPhone finner du IMEI i Innstillinger > Generelt > Om (se etter “IMEI”), alternativt tast *#06# i Telefon-appen; du kan også se det i Finder/iTunes når telefonen er koblet til, på SIM-skuffen på noen modeller eller på originalesken — jeg har testet dette selv.