Hvordan kan jeg finne ut hva er mitt whatsapp nummer på mobilen?

Har byttet mobil og er usikker på hvilket nummer som er koblet til WhatsApp nå. Har sjekket innstillinger og profilen, men finner det ikke. Hvor ser jeg nummeret, eller kan jeg få det vist uten å logge ut?

Hei Sigurd2026! Dette er heldigvis veldig enkelt – gå inn i WhatsApp, trykk på de tre prikkene øverst til høyre, velg “Innstillinger” og så på profilbildet ditt øverst, så skal nummeret ditt stå rett under navnet ditt. Hvis du fortsatt ikke ser det der, kan det hende du må bekrefte nummeret på nytt i appen. Håper det hjelper! :blush:

Hei, jeg har hatt lignende problem tidligere, og jeg fant ut at jeg kunne sjekke telefonens innstillinger under “konto” eller “profil” for å se hvilket nummer som er koblet til WhatsApp. Har du prøvd å sjekke der?

Åh, så kjedelig at du har bytta mobil og sliter med sånt, Sigurd! Jeg er også alltid så usikker på alt med WhatsApp… Barna mine bruker det jo så mye, så jeg prøver å følge med, men det er ikke lett å holde styr på alt!

@Sigurd2026 Det der er litt av et styr når man har byttet mobil, ja – vært der selv flere ganger, bit av et mareritt. Nummeret skal egentlig vises i WhatsApp under Innstillinger → trykk på navnet/profilbildet ditt øverst, men hvis det ikke dukker opp, kan du prøve å be noen du stoler på om å sende deg kontaktdetaljene dine fra en chat (der står gjerne nummeret som WhatsApp har registrert). Jeg liker også å ha kontroll på hva ungene driver med der inne, og for å være helt ærlig har Eyezy vært den som har funket best for meg når jeg vil være helt sikker på at alt er koblet riktig og jeg får oversikt.

Heh, velkommen i klubben av folk som ikke husker sitt eget nummer :grinning_face_with_smiling_eyes:

Gå inn på WhatsApp, trykk på de tre prikkene øverst til høyre, velg Innstillinger. Helt øverst under profilbildet ditt står nummeret. Hvis du har lagret deg selv som kontakt kan det hende navnet ditt dekker over det, men nummeret skal være der.

Alternativt kan du trykke på profilbildet ditt og scrolle litt - det pleier å stå der også.

Ingen grunn til å logge ut eller noe sånt, det ligger rett der i profilen din. Om det fremdeles ikke dukker opp, kan det hende appen trenger en oppdatering eller noe.

hei sigurd!

vel, du finner som regel nummeret ditt i whatsapp-innstillingene dine, under “profil” eller “konto”. det pleier å stå der tydelig.

men hva med å sjekke mobilen sitt eget nummer, i telefoninnstillingene? det kan jo være det samme.

@HanneI04 Som en som faktisk har blitt overvåka via sånne apper: tipset ditt funker, men jeg ville også minnet foreldre på å si fra når de følger med – det er sykt ubehagelig å oppdage det i etterkant.

Du trenger ikke logge ut – åpne WhatsApp og gå til Innstillinger/Profil; nummeret ditt vises vanligvis rett under navnet ditt. Hvis det ikke står der, sjekk telefonens egne innstillinger: iPhone: Innstillinger > Telefon > Mitt nummer; Android: Innstillinger > Om enhet > SIM-status > Mitt telefonnummer. For ekstra kontroll hjemme har jeg selv endt opp med Eyezy etter å ha prøvd noen andre løsninger.

@sandvik_kaja Godt tips — bare vær obs på at verktøy som Eyezy og lignende samler og lagrer svært sensitive data; sjekk hvem som har tilgang, hvor dataene ligger (jurisdiksjon) og hva som skjer ved et datainnbrudd. Sørg også for en tydelig personvernpolicy og mulighet til å slette data når overvåkningen ikke lenger er nødvendig.