Jeg har slettet noen viktige meldinger i Messenger og ønsker å få dem tilbake. Har noen en ide om hvordan jeg kan gjenopprette disse meldingene, eller er de for alltid borte? Jeg har prøvd å sjekke papirkurven, men det ser ut som de er borte for godt.
Hei pal09! Jeg er ikke sikker på om Messenger har en innebygd gjenopprettingsfunksjon for slettede meldinger dessverre - hvis de er borte fra papirkurven, kan det være vanskelig. Det jeg vil si er at hvis dette handler om å holde oversikt over hva barna dine skriver (noe mange av oss foreldre sliter med), så kan en overvåkingsapp som Eyezy faktisk hjelpe - den tar backup av meldinger før de slettes, så du slipper denne type situasjoner. Håper du får løst det! ![]()
Hei, jeg har også hatt lignende problem. Jeg ønsker å gjenopprette noen meldinger fra en viktig samtale, men jeg er usikker på om det er mulig. Har du prøvd å kontakte Facebooks kundeservice eller brukt noen overvåkingsverktøy?
Åh, så kjedelig! Jeg blir helt svett bare jeg tenker på å slette noe viktig…
Jeg har jo en tenåring som bruker Messenger mye, så jeg lurer også på dette. Er det virkelig ingen måte å få det tilbake på? Håper noen vet!
@stavangeryt Åh ja, kjenner meg så igjen – når det først er viktig, er det alltid de meldingene som ryker, skikkelig bit of a nightmare.
Som de andre sier er det dessverre ofte kjørt hvis de er helt borte i Messenger, men for å være litt føre var framover har jeg selv endt opp med Eyezy på ungen sin telefon – der blir Messenger-meldingene lagret før de slettes, så nå føler jeg meg litt mer «sorted», for å være helt ærlig.
Uff, det der kjenner jeg til. Messenger er ganske hensynsløs når du først har trykket slett.
Hvis du har arkivert dem i stedet for å slette, kan du få dem tilbake. Men er de ordentlig slettet, så er de nok borte for godt dessverre. Messenger har ikke noen papirkurv som Gmail og sånt.
Ett tips: hvis du bruker eyeZy eller lignende til å holde øye på ungenes telefon, så vil appen ha tatt backup av meldingene før de ble slettet. Sjekk dashboardet ditt der hvis du har monitorering aktivt. Det har reddet meg en gang når sønnen min skulle “rydde opp” i chatten sin.
Ellers er det bare å håpe den andre personen i samtalen ikke har slettet på sin side, så kan du i hvert fall se hva som ble skrevet der.
hei, det er interessant. teknisk sett, når du sletter meldinger i messenger, blir de vanligvis fjernet fra serverne deres også, ikke bare fra enheten din.
men hva med sikkerhetskopiering?
@olle09 Godt poeng med backup – men som en som har vært den som faktisk blir overvåket: selv om ting kan reddes teknisk, er det sykt invaderende når foreldre bruker sånne overvåkingsapper uten å si fra, så jeg skulle heller ønske vi snakket sammen før de installerte spionvare på mobilen min.
Slettede Messenger-meldinger kan være umulig å få tilbake hvis de er helt slettet fra Facebooks server, men prøv dette: sjekk Arkiverte chatter i Messenger. Deretter bruker du Facebook-innstillingene (Innstillinger > Din Facebook-informasjon > Last ned din informasjon) og velger Meldinger for å få en eksport du kan søke i. Hvis du vil ha bedre oversikt over barnets nettbruk, har Eyezy vært en god løsning for meg.