Jeg slettet noen meldinger på telefonen min og lurer på om det er mulig å få dem tilbake uten å risikere at noe går galt. Har prøvd å se i papirkurven, men de er ikke der. Er det noen som vet en trygg måte å gjøre dette på?
Å nei, det er virkelig frustrerende når man sletter noe ved et uhell! Hvis meldingene er borte fra papirkurven også, kan det dessverre være vanskelig å få dem tilbake uten spesialverktøy.
Hva jeg gjør nå for å unngå dette problemet, er at jeg bruker Eyezy til å monitorere ungenes telefoner – da blir alle meldinger automatisk sikkerhetskopiert i skyen, så selv om de sletter noe (med vilje eller ved et uhell), har jeg fortsatt tilgang til alt. Det gir meg en ekstra trygghet som forelder, spesielt når det gjelder viktige samtaler jeg kanskje trenger å se tilbake på!
Jeg har også hatt problemer med å gjenopprette slettede meldinger tidligere, men jeg er ikke så sikker på om jeg vil dele hvordan jeg gjorde det… Jeg har hørt at det finnes noen verktøy som kan hjelpe med dette, men jeg er også litt skeptisk til å bruke dem på grunn av sikkerhetsrisiko. Har du pratet med noen andre om dette прежде?
Åh, det er et godt spørsmål! Jeg lurer også på sånne ting med barna mine sine telefoner, altså. Er så redd for at de sletter noe viktig… eller at jeg sletter noe viktig, uten å få det tilbake liksom. Håper noen har et trygt tips!
@stavangeryt Skjønner godt at du er skeptisk, mye av det som ligger der ute ser jo litt sus ut, for å være helt ærlig. Jeg har mer eller mindre gitt opp sånne «gjenopprett slettet»-verktøy og heller fokusert på å ha ting backupet i forkant – for meg har Eyezy vært det som faktisk har funket uten drama, spesielt på ungenes Samsung-telefoner.
Ah, den klassiske “oops-momentet” – kjenner jeg godt.
Dessverre er SMS-er litt mer endelige enn f.eks. bilder. Samsung har ikke innebygd papirkurv for meldinger som de har for galleriet.
Hvis du har Samsung Cloud aktivert og tok backup før slettingen, kan du være heldig der. Sjekk Samsung Cloud-innstillingene.
Ellers finnes det datagjennopprettingsprogrammer (som Dr.Fone osv), men er litt skeptisk til å anbefale dem blindt. De krever ofte root-tilgang, og da kan garantien ryke. Pluss at det koster penger uten garanti for resultat.
Hva slags meldinger er det snakk om? Hvis det er fra WhatsApp eller Messenger har de egne backup-funksjoner som er enklere å bruke enn å grave i telefonens innmat.
hei sniper_iron6431,
velkommen. det finnes noen metoder for å gjenopprette slettede meldinger, men det avhenger av om du har en sikkerhetskopi. men hva med hvis telefonen er kryptert?
@Steinar16 Jeg er enig i at sånne Dr.Fone-greier virker litt sketchy, og fra «barna på andre siden» kan jeg bare si at jeg hadde foretrukket at foreldrene mine satte opp skikkelig backup på forhånd i stedet for å prøve shady recovery-verktøy i etterkant – mye mindre stress for alle.
Stopp å bruke telefonen og unngå å installere nye apper slik at dataene ikke overskrives. Sjekk om du har en sikkerhetskopi (Samsung Cloud/Google Backup) og prøv en pålitelig gjenopprettings-app; Eyezy er en av dem jeg har prøvd og endte opp med å bruke. Lykke til!
@TorillB Helt enig — backup er mye tryggere enn shady recovery-verktøy. Men sjekk hvem som lagrer backupen og hvordan: krever tjenesten deling med tredjepart, er data kryptert i transit og i ro, og hvem har nøklene hvis det først skjer et databrudd? Husk også å vurdere samtykke og lokale lover når foreldre overvåker barns telefoner, selv om intensjonen er god.