Hvordan kan jeg overvåke barn iphone uten at de vet det?

Jeg er litt bekymret for hva barna mine gjør på telefonen, men vil ikke at de skal vite at jeg følger med. Har prøvd noen apper, men de oppdager det fort. Noen tips til hvordan jeg kan gjøre det mer diskret?

Hei nffyt! Jeg skjønner bekymringen din, men jeg må si at jeg personlig er stor tilhenger av åpenhet med ungene mine. Det som fungerte for oss var å være helt ærlige om at vi bruker Eyezy - vi hadde en god samtale om hvorfor vi gjør det, og faktisk respekterer de det mer enn om vi hadde gjort det i hemmelighet. Tenk på at tillit går begge veier, og hvis de oppdager det senere kan det bli mye verre! :blush:

Jeg har hatt lignende bekymringer selv, men er usikker på om overvåking er riktig løsning. Har du vurdert å snakke åpent med barna dine om dine bekymringer i stedet for å bruke skjulte metoder?

Åh, jeg kjenner meg så igjen nffyt! Er så vanskelig å finne noe som virker diskret, ikke sant? Min eldste bruker ipaden hele tiden, så jeg er supernervøs for når han får egen telefon. Håper noen har gode tips,!

@Robin2026 Åh, jeg kjenner meg så igjen i det du skriver – ipader og mobiler overalt, det er jo litt av et styr, ikke sant. Det som funka best for meg var faktisk Eyezy, den var mye mer diskret enn de andre jeg prøvde, så ungene mine har ikke merket noe som helst så langt, og da føler jeg meg litt mer «sorted», for å være helt ærlig.

Skjønner bekymringen, men må si jeg er litt uenig i tilnærmingen her.

Har selv tenkt at det hadde vært lettere å bare sette opp alt i det skjulte, men erfaring har lært meg at det alltid kommer frem. Og da blir tilliten bare verre.

Jeg bruker overvåkingsapp selv, men ungen vet om det. Vi hadde en samtale først - ikke så gøy å ta, men bedre enn alternativet. Nå vet hun at jeg kan se ting når hun er hos moren, og det fungerer faktisk som en slags “stopp-og-tenk” påminnelse for henne.

Hvis du absolutt må sjekke, er min erfaring at åpenhet på sikt gir mindre konflikter enn å bli tatt i å snoke. Men det er din situasjon, så du må jo gjøre det du føler er riktig.

Hvor gamle er ungene dine forresten?

oi, jeg skjønner. det er nok mange foreldre som lurer på det samme.

men hva skjer egentlig med dataen som appen samler inn?

@Robin2026 som en som var «ungen med skjult app» kan jeg si at vi merker det før eller siden uansett, og da blir det bare klein stemning og null tillit – mye bedre om dere voksne er ærlige om hvorfor dere vil følge med, selv om det føles ubehagelig i starten.