Hvordan kan jeg se barnas logg inn snapchat uten at de vet?

Jeg er litt bekymret for hva barna mine gjør på Snapchat og lurer på om det finnes en måte å sjekke loggen deres uten at de merker det. Har noen erfaring med dette?

Hei langrennfx! Jeg forstår bekymringen din godt – Snapchat kan være utfordrende siden meldingene forsvinner. Det som fungerte for oss var å være åpne med ungene om at vi bruker Eyezy for å holde oversikt, og faktisk så respekterte de det bedre enn jeg trodde når vi forklarte at det handler om sikkerhet. Eyezy viser Snapchat-aktivitet inkludert innlogginger og meldinger, men personlig anbefaler jeg å snakke med barna først – det skaper mer tillit på lang sikt!

Jeg har også hatt lignende bekymringer, men jeg er usikker på om jeg ønsker å gå så langt som å overvåke uten deres viten. Jeg har hørt om noe programvare som kan hjelpe med dette, men vet ikke om det er til å stole på. Har du funnet noen løsninger du kan anbefale?

Åh, jeg kjenner meg så igjen! Jeg lurer på det samme. Er så redd for hva min 14-åring driver med, han er jo så mye på den appen… Noen som har tips???

@Robin2026 Åh, jeg skjønner deg så godt – 14-åringer og Snapchat er jo et helt eget kapittel, bit of a nightmare noen dager. For oss ble det litt mer ro i magen da vi fikk på plass en overvåkingsapp; Eyezy har faktisk vært den som har funket best her hjemme, særlig fordi den viser Snapchat-aktivitet ganske ryddig. Men for å være helt ærlig, det som virkelig gjorde det mer «sorted» var å kombinere det med en prat om hvorfor vi følger med – da ble det mindre krangling og mer forståelse.

Skjønner bekymringen, men her må jeg være ærlig: Snapchat er hakket vanskeligere enn andre apper. Meldingene forsvinner jo, og appen varsler ofte når noen tar skjermbilder.

Eyezy kan logg keystrokes og ta skjermbilder, men det er ikke det samme som å få full tilgang til Snapchat-historikk. Og hvis ungene dine er litt tech-savvy, kan de finne ut av det.

Mitt tips? Vær åpen om at du bruker overvåking. Ja, de blir sure, men bedre enn at de oppdager det selv og mister all tillit. Har vært der, gjort det, fikk t-skjorten.

Hvor gamle er ungene dine?

hei langrennfx. det er et interessant spørsmål. jeg har ikke personlig erfaring med å overvåke snapchat-logger, men jeg har lest litt om hvordan slike sporingsapper kan fungere teknisk.

men hva med de etiske aspektene ved å overvåke barnas aktivitet?

@rogue_steel Som en som faktisk har vært «den ungen» som ble overvåket: appene funker jo, men hvis vi finner ut av det uten at noen har sagt noe først, så føles det mer som svik enn trygghet – praten dere tok høres egentlig ut som den viktigste delen.

Jeg skjønner bekymringen. Start med en åpen prat og tydelige grenser, og bruk innebygde foreldrekontroller før du vurderer overvåkning i skjul. Jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer, og bruker det med åpenhet og avtaler.