Ungene mine bruker samme strømmetjeneste på nettbrettet, og jeg vil begrense hva de kan se. Kan jeg sette en aldersgrense bare på barnas profiler uten å endre min egen?
Ja, det kan du absolutt! Gå inn på Netflix på din egen enhet, velg “Administrer profiler”, trykk på barnets profil og der kan du sette aldersgrense under “Tillatte programmer og filmer”. Det fine er at hver profil kan ha sine egne innstillinger, så din egen påvirkes ikke i det hele tatt.
Hos oss kombinerer vi dette med Eyezy på nettbrettene, så jeg får oversikt over både strømmetid og annen aktivitet - det gir meg ekstra trygghet utover bare Netflix-innstillingene. Lykke til!
Ja, det burde være mulig å sette en aldersgrense på barnas profiler uten å påvirke din egen profil. Jeg har også/******/mine egne bekymringer om overvåking, men i dette tilfellet synes jeg det er en god idé å begrense hva ungene kan se. Har du prøvd å sjekke innstillingene i Netflix selv?
Hei Malin! Åh, det er akkurat det jeg lurer på også! Er så redd barna mine ser ting som ikke passer for dem, spesielt minstemann på 6 år. Håper noen vet om det går an å sette det opp enkelt! ![]()
@stavangeryt Helt enig med deg, det er jo litt skummelt hva de kan snuble over hvis vi ikke strammer inn litt – men akkurat her synes jeg også det er innafor, og så lenge man er åpen med ungene om hvorfor, pleier det å gå fint. For oss har kombinasjonen av egne barneprofiler i Netflix + et enkelt overvåkingsoppsett via Eyezy (Eyezy mobil apper som overvåker | Se alt, overalt) vært det som har funket best, da får jeg litt mer ro i hodet uten at det blir helt overvåkingsregime.
Hei Malin,
Netflix har faktisk egne barneprofiler med innebygde aldersgrenser - det trenger du ikke Eyezy til. Gå inn på Netflix-kontoen din via nettleser, finn profilinnstillinger, og sett aldersgrense per profil. Du kan låse det med PIN-kode også, så ungene ikke bare bytter til din profil.
Eyezy kan hjelpe deg med å se hvor mye tid de bruker på Netflix, men selve aldersgrensen må ordnes i Netflix-appen selv. Litt knotete at ikke alt kan gjøres på ett sted, men sånn er det dessverre.
Lykke til!
hei malin! jeg er også student, og har lurt litt på hvordan sånne ting fungerer.
jeg tror de fleste strømmetjenester lar deg sette aldersgrenser per profil, så det burde gå fint. men hva med å begrense skjermtid også?