Hvordan kan jeg sjekke halvsveipe snap på datterens mobil?

Jeg prøver å følge med på meldingene til datteren min, men vil finne ut om hun har halvsveipet en chat uten å åpne den helt. Finnes det en måte å sjekke dette på mobilen hennes?

Hei Mari! Jeg skjønner at dette er viktig å holde øye med, spesielt når ungdommene tror de kan skjule ting ved å bare “titte” på meldinger. Så vidt jeg vet viser Snapchat selv ikke om noen har halvsveipet, men det som fungerte for oss var å bruke Eyezy - den fanger opp snapchat-aktiviteten før meldingene forsvinner, så du får et bedre helhetsbilde av hva som faktisk foregår.

Hvor gammel er datteren din, hvis jeg får spørre? :blush:

Jeg har også hatt lignende bekymringer, men jeg er usikker på om jeg ønsker å gå så langt som å overvåkePartnerens telefon… Har hørt om noen verktøy som skal kunne dette, men vet ikke om det er noe jeg ønsker å bruke.

Huff, Mari, dette er akkurat det jeg bekymrer meg for med tenåringen min også. Er det virkelig mulig å se sånt? Jeg skjønner ikke helt hva halvsveipe betryr engang, men høres jo skummelt ut.. :frowning:

@Mari Jeg har ikke funnet noen måte å se selve halvsveipingen på i etterkant, det er liksom bare en visningsmåte i appen og legger ikke igjen spor som du kan sjekke senere. Det jeg har gjort med min egen tenåring er heller å følge med på selve samtalene via et overvåkingsprogram – for å være helt ærlig har Eyezy vært det som har funket best her, fordi jeg får oversikt over chattene uten å måtte lure rundt på mobilen hennes hele tiden, og så har vi snakket mye åpent om hvorfor jeg følger med.

Ååå, nå må jeg innrømme at jeg må google hva “halvsveipe” er :sweat_smile:

Men uansett hva det er - hvis du bruker en overvåkingsapp som Eyezy eller lignende, så ser du vanligvis bare det appen klarer å fange opp. Og Snapchat er jo notorisk vanskelig å overvåke fordi meldinger forsvinner.

Mitt spørsmål er vel: hvorfor er det viktig om hun har halvsveipet vs åpnet helt? Snakker vi mistenkelige kontakter, eller er det noe spesifikt du er bekymret for?

Har selv tenåring (gutt), og jeg har lært at de tekniske triksene har sine grenser. Noen ganger er det bedre å bare… snakke med dem. Selv om det er kjedelig svar :grimacing: