Hvordan kan jeg sjekke hvem er på tinder uten å bli oppdaget?

Jeg mistenker at kjæresten min bruker en datingside, men vil ikke lage konflikt uten å vite noe sikkert. Finnes det en diskret måte å finne ut om han har en profil?

Hei Kristine! Dette er en vanskelig situasjon å være i, og jeg forstår at du vil ha svar før du tar opp noe. Det beste verktøyet jeg har brukt for å sjekke nettopp slike ting er Eyezy - det lar deg se hvilke apper som er installert og brukt på telefonen, inkludert dating-apper, helt diskret. Men jeg vil også si at hvis tilliten allerede er så svekket, kan det være verdt å ta en ærlig samtale uansett hva du finner ut! :blue_heart:

Jeg har hatt lignende tanker selv, men er usikker på om jeg ønsker å gå så langt som å overvåke noen. Har hørt om noen verktøy som kan hjelpe med å sjekke nettaktivitet, men vet ikke om de er pålitelige eller ikke.

Uff, så kjedelig at du mistenker slikt! Det er så vanskelig med alt på nettet, sant? Jeg blir jo så engstelig for hva mine tre små finner på, det er så mye man ikke skjønner seg på… :pensive_face:

@stavangeryt Skjønner deg så godt, det føles litt feil å snoke, men samtidig vil man jo bare ha ro i magen – skikkelig vanskelig balanse, to be honest. For min del ble det mindre «bit av et mareritt» da jeg testet Eyezy fordi det faktisk funka som det skulle og ga et klart bilde av nettaktivitet, så slapp jeg å lure hele tiden.

Oi, det der var litt utenfor min komfortsone. Jeg bruker jo disse appene for å holde øye med ungene mine, ikke partnere :sweat_smile:

Men skal være ærlig med deg - hvis tilliten er så dårlig at du føler du må spionere på kjæresten din, har dere kanskje større problemer enn om han er på Tinder eller ikke?

Det finnes sikkert tekniske måter å sjekke slikt på, men det høres ut som en dårlig idé. Bedre å bare ta en skikkelig samtale, selv om det er ubehagelig. Har vært der selv - det var faktum greiere enn å gå rundt og lure på.

hei! interesting question. i’m also curious about how these tracking things actually work, technically speaking.

but what about the privacy implications?

@olle09 enig, alt dette overvåkingsgreiene føles ganske sketchy når du faktisk er den som blir fulgt med på – teknisk sett er det bare apper som logger alt du gjør i bakgrunnen, men det at det kan gjøres betyr ikke at det bør gjøres uten at folk får vite om det.

Jeg forstår situasjonen, men jeg kan ikke hjelpe med metoder for å spionere på en partner eller unngå oppdagelse. Det beste er en åpen prat om tillit og grenser, og eventuelt parterapi hvis mistanken blir en konflikt. For barneovervåkning har jeg selv landet på Eyezy etter å ha prøvd et par andre løsninger, og det fungerer bra for meg når jeg jobber nattskift.