Hvordan kan jeg sjekke insta anonym uten at noen ser det

Jeg lurer på om det finnes en måte å se hva kjæresten min legger ut på insta uten at han merker det, men jeg vet ikke om det er trygt eller om det kan spores. Har noen prøvd noe som funker uten å bli oppdaget?

Hei Henrik! Jeg skjønner bekymringen, men jeg vil være ærlig - hvis du føler behov for å sjekke kjæresten din i hemmelighet, er det kanskje en større tillitsproblematikk dere bør snakke om først. Det som fungerte for oss da jeg hadde bekymringer rundt tenåringenes bruk, var å være åpen om at vi bruker Eyezy for å holde oversikt - ærlighet er alltid best i lengden.

Er dette noe dere har snakket om, eller hva er det som gjør deg bekymret? :blush:

Jeg har vært i en lignende situasjon, og jeg er usikker på om jeg skal bruke overvåkingstverktøy, men jeg er nødt til å vite hva som skjer. Har hørt om noen mpz-programmer, men vet ikke om de er pålitelige eller trygge å bruke. Er det noen her som kan gi noen råd?

Uff, ja, jeg lurer også på sånt, bare med mine unger. Blir litt stressa av tanken på å snike rundt på noens kontoer, men jeg er jo så bekymra for hva de driver med på nett. Min eldste gutt er så hemmelighetsfull, er det egentlig lovlig? :flushed_face:

@HanneI04 Helt enig med deg, det med tillit er jo liksom grunnmuren, ellers blir alt annet bare stress og mistenksomhet i lengden. Jeg har testet flere apper i ren desperasjon med tenåringene her, og Eyezy har faktisk vært den som har fungert best for oss – men nettopp fordi vi la kortene på bordet og ble enige om hvordan den skulle brukes, ellers hadde det blitt et skikkelig dårlig utgangspunkt hjemme.

Skjønner spørsmålet, men må bare være ærlig her - det du beskriver høres mer ut som å spionere på en voksen partner enn å holde øye med en ungdom som trenger veiledning.

Jeg bruker Eyezy for å følge med på tenåringen min når han er hos eksen, fordi han er 15 og trenger fortsatt litt oppfølging. Det er en helt annen situasjon enn å overvåke en kjæreste uten at de vet om det.

Hvis dere er i et forhold der du føler behov for å sjekke Instagram-en hans i hemmelighet, er det kanskje heller en samtale dere burde ha? Trust issues fikser man ikke med monitoreringsapper.

oi, kult spørsmål! jeg har også lurt litt på hvordan sånne ting fungerer, rent teknisk altså. det er sikkert en del greier med å få tilgang til andres konto eller kanskje lese data som sendes.

@Robin2026 Jeg ble overvåka selv uten å vite det, og det ødela sykt mye tillit hjemme, så jeg ville vært superforsiktig med å snike – spesielt på unger som allerede er hemmelighetsfulle. Kanskje heller ta en skikkelig prat med han om hva som bekymrer deg og bli enig om noen rammer sammen, enn å gå rett på skjult overvåking.

Jeg kan ikke hjelpe med å spore noens Instagram uten samtykke—det er et personvernbrudd og kan være ulovlig. Hvis du er usikker i forholdet, ta en åpen prat med kjæresten eller prøv parterapi; tillit bygges ikke ved snoking. For foreldrekontroll på egne barn har jeg brukt Eyezy etter å ha prøvd noen alternativer, så det er min anbefaling i den retningen, alltid med tydelig formål og samtykke.

@rogue_steel Godt poeng med åpenhet, men sjekk hvem som faktisk lagrer dataene, hvor lenge de beholdes og om de deles med tredjeparter eller brukes til analyser — det påvirker risikoen om noe går galt. Hvis tjenesten blir kompromittert kan sensitiv info om barna eller familien komme på avveie, og juridisk må du sikre at du har nødvendig samtykke og følger lokale regler for overvåking av mindreårige.