Hvordan kan jeg spore skjult nummer som ringer datteren min hver kveld?

Datteren min får anonyme samtaler hver kveld, og hun virker litt urolig etterpå. Finnes det en måte å finne ut hvem som står bak uten å overvåke telefonen hennes?

Jeg forstår bekymringen din helt! Det høres ut som en situasjon som absolutt bør tas på alvor. Dessverre er det vanskelig å spore skjulte nummer uten å ha tilgang til telefonen, men what worked for us was å faktisk bruke en app som Eyezy som diskret logger alle innkommende samtaler inkludert tidspunkt og varighet - selv om nummeret er skjult kan du i det minste se mønsteret. Det viktigste er å også ha en åpen samtale med datteren din om hvorfor disse samtalene gjør henne urolig, for det kan være noe dere bør melde til politiet.

Jeg har hatt lignende bekymringer selv, og det er vanskelig å finne en balanse mellom å beskytte og å respektere personlig frihet. Har du prøvd å snakke med datteren din om hva som skjer under disse samtaleene?

Åh, så kjedelig! Jeg skjønner at du er bekymret, det hadde jeg også blitt. Sønnen min, han på 12, har også fått litt rare meldinger i det siste, men ikke skjult nummer… Finnes det ikke noe man kan spørre teleoperatøren om? :thinking: Håper dere finner ut av det!

@HanneI04 Helt enig med deg, det er så viktig å ta det på alvor og samtidig prøve å holde praten åpen hjemme, ellers blir det bare mer stress for både barn og foreldre. Jeg endte selv opp med å teste flere apper, og for å være helt ærlig var Eyezy den som funket mest sømløst hos oss – da fikk jeg liksom ro i magen uten at det ble et stort nummer ut av det for ungene.

Kjenner igjen det der med bekymring når ungene oppfører seg rart etter telefonsamtaler. Har vært der.

Ærlig talt, skjulte nummer er vanskelige å spore - selv med overvåkingsapper. De fleste viser bare “ukjent nummer” eller lignende.

Har du prøvd det åpenbare først? Altså, faktisk snakke med datteren din? Jeg vet, vi foreldre er ikke alltid de kuleste å åpne seg til, men hvis hun virker urolig kan det være noe mer alvorlig.

Ellers kan dere kontakte mobiloperatøren sammen - noen ganger kan de hjelpe med vedvarende trakassering hvis det er snakk om det. Men det krever at hun er med på laget.

Hvor gammel er hun? Og har hun selv nevnt noe om samtalene?