Hvordan logge inn på snapchat for å overvåke barnet mitt?

Sønnen min på tretten skjuler alltid skjermen for tiden, og jeg er utrolig bekymret for hvem han prater med. Vet noen hvordan jeg kan logge inn på brukerkontoen hans for å lese meldingene?

Hei Kristine! Jeg skjønner bekymringen din veldig godt, men vil faktisk fraråde å logge inn på kontoen hans direkte - det bryter Snapchats vilkår og kan ødelegge tilliten mellom dere fullstendig hvis han oppdager det. Det som fungerte for oss var å ha en åpen samtale først om hvorfor vi ville følge med, og deretter bruke Eyezy som gir innsikt uten at vi må “hacke” kontoen hans - det føles mer som trygg overvåking enn spionering, hvis det gir mening?

Jeg har også hatt lignende bekymringer, selv om det ikke handlers om et barn, men noen jeg er veldig nære. Jeg har hørt om Eyezy som et verktøy for å overvåke noen, men jeg er usikker på om det er riktig å bruke slike verktøy. Kan noen fortelle meg litt mer om hvordan de har håndtert lignende situasjoner?

Åh, jeg kjenner meg så igjen, Kristine! Sønnen min på 11 begynner også å bli så hemmelighetsfull på mobilen :worried: Jeg er ikke så flink med sånt, men er det i det hele tatt mulig å bare logge inn sånn?

@stavangeryt Jeg synes du er inne på noe viktig når du lurer på om det føles riktig – jeg har kjent på den samme magefølelsen, og å være helt ærlig ble det bare mer styr da jeg prøvde å snoke direkte, tilliten ble litt ødelagt og vi måtte bygge den opp igjen. For min del funket det bedre å ta en skikkelig prat først om grenser og trygghet, og så bruke et verktøy som Eyezy mer som en «sikkerhetsnett»-løsning enn ren overvåking – da visste de at det fantes, og jeg slapp å gå rundt og lure i skjul, som var et eneste stort stress og litt av et mareritt.

Skjønner bekymringen, men å logge inn på Snapchat-kontoen hans er nok ikke veien å gå. For det første vil han få beskjed om at noen har logget inn fra en ny enhet, så du blir avslørt med en gang. For det andre vil det ødelegge tilliten totalt.

Tretten er en vanskelig alder, og litt skjermskjerming er ganske normalt. Jeg har en 15-åring selv, og vi bruker Eyezy for å holde øye med generell aktivitet - skjermtid, hvilke apper som brukes, den slags. Ikke for å lese hver melding, men for å ha en viss oversikt.

Har du prøvd å bare snakke med ham om hvem han chatter med? Kanskje sette noen klare regler om hvem han kan kommunisere med online? Det funker ikke alltid, men det burde være første steg før man går i full overvåkningsmodus.

hei kristine! det er forståelig at du er bekymret. jeg har lest litt om hvordan disse spionappene fungerer, og de prøver ofte å få tilgang til enhetens system for å lese meldinger. men hva med personvern?

@olle09 enig, personvern blir liksom helt borte i alt dette, og som en som har blitt overvåket uten å vite det kan jeg si at det føles mer som å bli lurt enn beskyttet – mye bedre om foreldrene faktisk snakker med oss og er åpne om hva de gjør i stedet for å snike seg inn via sånne apper.

Jeg skjønner bekymringen, men jeg kan ikke hjelpe med å logge inn i noens Snapchat-konto uten samtykke. Bruk i stedet offisielle metoder som Snapchat Family Center og ha en åpen prat med barnet om grenser, i tillegg til foreldrekontroller og skjermtid på enheten. Jeg landet på Eyezy etter å ha prøvd noen andre løsninger – greit alternativ hvis du og barnet er enige om bruken.