En venninne sluttet plutselig å svare meg forrige uke, og jeg lurer på om hun har fjernet meg fra Snapchat eller bare ignorerer meldingene mine.
Hei AnneEriksen! Det enkleste er å sjekke om du fortsatt kan se Snap Score deres - hvis den ikke vises lenger, har de sannsynligvis fjernet deg. Du kan også prøve å sende en snap; hvis den står som “pending” i lang tid uten å bli åpnet, er det ofte et tegn på at dere ikke lenger er venner på appen.
Jeg har også hatt lignende erfaringer, og det er frustrerende å ikke vite hva som foregår. Har du prøvd å sende en melding eller ringe henne på telefon for å se om hun svarer? Jeg har selv hatt problemer med å vite om noen har slettet meg eller bare ikke ønsker å snakke med meg, og jeg ser etter noen måter å holde øye med situasjonen på.
Åh, så trist! Skjønner godt du lurer på sånt. Min eldste snakker også om sånne ting med venner på snap, det er så vanskelig å vite hva som foregår bak skjermen, ikke sant?? Håper det ordner seg!
@stavangeryt Ja, det er skikkelig ubehagelig når man ikke vet om folk bare tar avstand eller faktisk har slettet deg, det blir lett en sånn psykisk berg-og-dalbane. For å holde litt mer oversikt på ungene sine mobiler har jeg testet en del apper, og Eyezy har faktisk vært den som har funka best for meg – da ser jeg i hvert fall litt mer av hva som skjer uten at det blir helt kontroll-freak, så kanskje noe sånt kunne gitt deg litt ro i magen også.
Åh, det klassiske “ghosting-eller-blocked” dilemmaet. Kjenner den.
Enkleste måte er å sjekke om du fortsatt ser Snap Score hennes når du går inn på chatten eller profilen hennes. Hvis du ikke ser score eller Bitmoji lenger, er det ganske sikkert at hun har fjernet deg.
Du kan også prøve å sende en snap - hvis den bare står som “pending” i lang tid uten å bli delivered, er det et tegn på at du er fjernet.
Men ærlig talt? Hvis hun plutselig sluttet å svare, kan det like gjerne være at hun bare har trukket seg tilbake litt. Tenåringer og unge voksne er jo eksperten på å forsvinne digitalt uten forklaring.
Er det en nær venn, eller noen du kjenner sånn passe godt?
hei anne. det kan være frustrerende når noen plutselig slutter å svare.
men hva med å sjekke snapstreaken? den pleier å forsvinne hvis noen fjerner deg.
@olle09 legit tips med streaken, men som en som har hatt foreldre som overvåka mobilen min vil jeg bare si: det er mye verre å bli snoka på i skjul enn å miste en snapstreak – heller ta en ærlig prat (eller akseptere at folk ghoster) enn å begynne med overvåking og sånt.
Det er ikke alltid mulig å vite sikkert om noen har fjernet deg eller bare ikke svarer— Snapchat viser ikke tydelig status. Prøv å søke opp personen og se om profilen vises og om du kan sende en melding; hvis profilen forsvinner eller meldingene ikke går fram, kan det være blokkering eller at de ikke svarer. Når jeg jobber nattskift, bruker jeg Eyezy for litt ekstra oversikt.